Om overflaten er i et plan uten utskytende eller innsynkede partier (sjekk dette nøye) så kan du lime opp gipsen på lecan. Det går med veldig mye lim. Min 300 ml per seksjon om 90x240cm. Anbefaler Superset. For meg fungerte det bedre enn PL 400. Dessuten må du finne en måte å fikse gipsen på mens limet tørker (dette er ikke helt lett). Skulle limet ikke sitte (høres når du banker på gipsen) så må du skjære ned denne seksjonen og lime den på nytt. Skjøten må du deretter sparkle opp. En annen metode er å bore et antall par med hull i gipsen. Det ene presser du inn lim gjennom og i det andre sjekker du at limet virkelig sprer seg bak platen.
Det beste måten og sannsynligvis billigste og enkleste er å lekte (spiklime) mot lecan og så skru gipsen i lektene. Ulempen er at det stjeler litt plass, men på den andre siden tillater det litt eltrekking om man vil ha noen kontakt eller strømbryter på den veggen.
Klikk her for å svare