Hei, vi holder på å renovere vår entreetasje og vi har både innervegger og yttervegger som er av Leca. De er på sin side pusset og annet. Vi tenkte å montere opp renoveringsgips direkte på veggene for å dekke hull og annet samt få en glatt overflate. Hva burde man bruke for lim samt finnes det noen skruer man kan bruke for å feste gipsen mot Leca.

Jeg foreslår at du reparerer pussen eller lar pusse opp veggene i stedet.

• Liker
Jochi
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jeg foreslår at du reparerer pussen eller lar pusse om veggene i stedet.
Hvorfor ikke sette opp renoverings gips?

gustavholm gustavholm skrev:
Heisann holder på å renovere vår entreetasje og vi har både innervegger og yttervegger som er av Leca.
De er i sin tur pusset og annet.
Vi tenkte å montere opp renoveringsgips direkte på veggene for å dekke hull og annet samt få slett overflate.
Hva burde man bruke for lim samt finnes det noen skrue man kan bruke for å feste gipsen mot Leca.
Kjørte mye selv med ARDEX S 48 i mitt bygge

• Liker
Matti_75
  • Laddar…
Hvorfor ikke sette opp renoveringsgips?
Aldres ikke med behag, "må" sparkles for å få jevn vegg

H Håbbe01 skrev:
Kjørte mye selv med ARDEX S 48 i mitt bygge
Vet du om det finnes noe billigere haha 😂😱

Dessverre ikke men den er drøy :)

Vil du ha det billig bør du jo reparere eksisterende puss selv.

Sist redigert:
Gipsbruk fungerer bra å lime med, dog anbefaler jeg vanlig gips i stedet for renoveringsgips, den tynne er så sladdrig så det er vanskelig å få den bra synes jeg.

• Liker
gustavholm
  • Laddar…
P pjkw skrev:
Gipsbruk fungerer bra å lime med, men jeg anbefaler vanlig gips i stedet for renoveringsgips, den tynne er så slapp at det er vanskelig å få den bra synes jeg.
jaha jeg tenkte renoveringsgips fordi de er lettere.

det finnes ergolite som er 25% lettere enn standardgips

Tenk på at pappen på baksiden av gipsen kan mugne hvis du setter den på ytterveggen

Matti_75 Matti_75 skrev:
Tenk på at pappen på baksiden av gipsen kan mugne om du setter den på ytterveggen
Blir nok å sparkle

Düsseldorff
Sånne her tråder blir jeg så jævla lei av. TS, du skal renovere for år fremover men en fornuftig lim for 1000 spenn er for dyrt? Utrolig.

• Liker
pjgb
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Sånne her tråder blir jeg så jævla lei av. TS, du skal renovere for år fremover men et fornuftig lim for 1000 spenn er for dyrt? Utrolig.
Leste på at gipsbruk fungerte utmerket til formålet men nå spiller det ingen rolle IOM hvad jeg forstår så er det å foretrekke å forsøke å reparere veggene samt sparkle dem for å få jevn overflate. Da gips direkte på veggen ikke var så bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.