Skal innen nær fremtid gå i gang med min kjøkkenrenovering. På nåværende vegg der jeg har tenkt å henge veggskap over kjøkkenbenken, er det kun oppforet gipsplate. Rommet til denne veggen er badet. Lurer derfor på om dere ser noen problemer med å måle ut stenderne på veggen, dvs. gipsplaten, så legge OSB+gips. Det blir da altså gips+OSB+gips.
Grunnen til at jeg vurderer å gjøre det på denne måten er at jeg er litt redd for at baderommets overflate/tettskikt vil bli påvirket hvis jeg begynner å rive for mye på kjøkkenet. Badet har vev med Beckers malesystem + belegg.
Finnes det noen direkte ulemper med min tankegang?
Hvordan ville dere gjort det?
Grunnen til at jeg vurderer å gjøre det på denne måten er at jeg er litt redd for at baderommets overflate/tettskikt vil bli påvirket hvis jeg begynner å rive for mye på kjøkkenet. Badet har vev med Beckers malesystem + belegg.
Finnes det noen direkte ulemper med min tankegang?
Hvordan ville dere gjort det?
Takk for svar, høres fornuftig ut.GoForIt skrev:
Går det bra å sette opp kryssfiner + gips uansett veggens cc mål?
Samt duger det med 6mm renoveringsgips på kryssfiner eller skal jeg bruke 12mm? Skal flislegge 60cm opp fra kjøkkenbenken, flislengde ca 2,3m.
De tynne renoveringsgips jeg har støtt på har et armeringslag og så er det hardere. Det innebærer at de er betydelig vanskeligere å skru rett for oss "hjemmebyggere" og få skruene riktig trukket. Siden de er hardere må man dra litt ekstra for at skruhodet ikke skal ende opp over overflaten, og om du da drar litt ekstra er det lett at det forsvinner inn i gipsen. Med 13mm er det lettere å få skruen riktig trukket for den "uvante".
Du bør jeg treffe noenlunde i stendere.A Appeplan skrev:
Er det mulig så bruk 12mm standardgips.
Klikk her for å svare