Holder på å sette opp renoveringsgips over gammel Treetex, vet ikke helt hvordan jeg skal ordne det pent mot vindusinnrammingen (heter det så?), siden gipsen ikke kommer i nivå..
Finnes det muligens noen som har en god idé på hvordan jeg kan løse dette, eller er det bare å sette ny "innramming"? :|
Jeg avsluttet gipset der man normalt drever, la en list på karmen så den ble riktig dybde. Det vil si, ikke dra gipset ut til kanten. Jeg tror aldri du kan få det pent.
Alternativ setter du en smal gipsbit i vindusforingen og sparkler ytterhjørnet som blir. Forsterk da hjørnet med en sparkellist. Deretter mykfug der gipsen overgår til vindusinnrammingslisten.
Detaljfinishen som den var for 100 år siden med svært fôr finnes vel knapt i dag, jeg har en følelse av at fôr helt har blitt optimalisert bort i mange tilfeller... Er kravet bare å dekke en glippe uten større finesse burde diverse ulike lister kunne funke... Største spørsmålet er vel å få en løsning som harmoniserer med øvrige vinduer...
Når vi fikset veggene hjemme så gjorde vi akkurat som mange andre allerede har skrevet. Fjernet listene, gipset, satt inn en smyglist samt monterte tilbake listene. Har aldri engang tenkt på at det skulle se rart ut.
Redd for at jeg ikke forstår helt, er det en gipskant du har ytterst eller er det en fôr? I og med at det er renoveringsgips jeg setter, så burde fôret bli skjevt siden eventuell list mot vindusinnramningen kommer til å bygge mye mer enn hva gipsen gjør..?
Det du ser er smyglisten. Gipset slutter der man drever rundt vinduet. Jeg har også renoveringsgips, tror det bygger 6 mm va? Listen er 8 mm. Den lille eventuelle glipen som blir maler man over så blir det usynlig.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.