Holder på å bygge til noen innervegger som skal bli barnerom i overetasjen. Nå er det en stor stue som har en ettermontert skorstein i en (så vidt jeg vet) mineritt-sjakt. Installasjonen er gjort i 1997 så det er ikke snakk om asbestplater.

Er det ok å kle inn sjakten med gips?
Kan/bør man skru gipsen direkte på minerittplaten, eller skal man "rekke" med noe litt tynnere så det blir luftig?
 
  • Diagram over skorsteinsjakt med forslag til plassering av gips og ny vegg. Skorsteinsjakten er markert med svart, gips med rødt, og ny vegg med grønt.
man får aldri skruve i et mineritrør for ventilasjon eller annet...du bør også legge samme avstand som til vegg med 30mm stålprofiler og skru i disse..ytterhjørnet setter du plåtbeskyttelse på..
 
OK, hvordan fester jeg stålreglene mot sjakten?

Sjakten er bygget opp av "moduler" som er satt oppå hverandre og her går et isolert stålrør.

Jeg skal også sette inn en inspeksjonsluke i sjakten (fikk det som punkt på min branninspeksjon) og for det kunne jeg enten kjøpe en luke eller sage bort en bit som man raskt kunne skru av ifølge feieren som var her.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.