Ja... Da var det bestemt, siste gangen jeg hyrer håndverkere uten referanser (jaaa, jeg vet! Klønete). De har nå gipsa hele taket vårt, åpent opp til mønet, med synlige takbjelker. Men skjøtene mellom gipsplatene er jo ingen små nette sprekker. Det kan være opp mot 1,5 cm. Er dette håpløst? Eller kan en maler få det pent? Til dere som er nysgjerrige og kanskje vil stille spørsmålet, kan ikke de som gjorde feil gjøre det om. Nei, de har forlatt byggeplassen uten erstatning! // repseJ
Det var det jævligste hvilke klåpere! Det der blir vanskelig å fikse med gipsbruk, det finnes ikke noe bak. Du må ta ned alt og begynne på nytt. Det ser også ut som at de har skrudd inn skruene for langt.
Det er vel dessverre en stor risiko for fremtidige sprekker i taket når det begynner å bevege seg.
så en produktplassert ting i en episode av sinnasnekker'n (tror det var forrige eller forrige sesong). Det var som et plaster de hadde som var ment for å reparere hull i gipsvegger/plater. Det de viste i programmet, mener jeg å huske, var runde eller firkantede, men de finnes kanskje i litt lengre varianter som kan brukes til i TS tilfelle. Det var bare å sette på "plasteret" og deretter sparkle og slipe.
Renovator
· västra götaland
· 809 innlegg
OJ, det var ennå skikkelige gliper.. jeg kanskje skal være fornøyd med de som jobber hos meg.., men de har på den andre siden brukt opp 7 bøtter skruer på 40KVM boareal....
Bare å gjøre om...tror ikke det er mulig å redde det taket... selv om det skulle gå å lappe og reparere så vil det se for jævlig ut i sidelys...
Referanser i all ære men er det ikke bedre å hyre håndverkere!!repsej skrev:Japp...Da var det bestemt, siste gang jeg hyret håndverkere uten referanser (jaaa, jeg vet! Klønete) De har nå gipset hele vårt tak, åpent opp til mønet, med synlige takbjelker. Men skjøtene mellom gipsplatene er jo ingen små nette glipper. Uten det kan dreie seg opp mot 1,5 cm. Er dette dødsdømt? Eller vil en maler kunne få det pent? Til dere som er nysgjerrige og kanskje vil stille spørsmålet, kan ikke de som har gjort feil gjøre om. Nei, de har forlatt byggeplassen uten erstatning! // repseJ
Du har åpenbart ikke gjort det uten høyst sannsynlig hyrt billig arbeidskraft fra øst. Ingen ekte håndverker setter en gipsplate på den måten.
Er enig med øvrige, ingen seriøs håndverker gjør på den måten, men det går jo an å skru av platene, sette kottlinger ved alle gipsskjøtene og avslutningene, og også f vare kanter som ikke har den ferdige innsenkningen. Det er kjedelig å gjøre om, men du vil naturligvis ha et pent og perfekt tak.
Medlem
· Stockholms Län
· 151 innlegg
Hvilket merkelig CC mål de skrudd på andre bildet.... 😜 Mange skruvemiss også

