Ja... Da var det bestemt, siste gangen jeg hyrer håndverkere uten referanser (jaaa, jeg vet! Klønete). De har nå gipsa hele taket vårt, åpent opp til mønet, med synlige takbjelker. Men skjøtene mellom gipsplatene er jo ingen små nette sprekker. Det kan være opp mot 1,5 cm. Er dette håpløst? Eller kan en maler få det pent? Til dere som er nysgjerrige og kanskje vil stille spørsmålet, kan ikke de som gjorde feil gjøre det om. Nei, de har forlatt byggeplassen uten erstatning! // repseJ
 
Og hvorfor kan jeg ikke trykke enter når jeg skriver i forumet?
 
Litt bilder ville vært bra. 15mm gliper er for mye for vanlig sparkel, du må bruke gipsbruk først.
 
repsej skrev:
Og hvorfor kan jeg ikke trykke enter når jeg skriver i forumet?
Har også samme problem, kjører du også win8 med IE 10?
 
Vegger laget av gipsplater festet med skruer, med en synlig åpning mellom platene. her er et bilde...
 
Gipsplater med synlige skruer på en vegg med en åpning og trestruktur i bakgrunnen. en til...
Hva tror dere?
 
Det var det jævligste hvilke klåpere! Det der blir vanskelig å fikse med gipsbruk, det finnes ikke noe bak. Du må ta ned alt og begynne på nytt. Det ser også ut som at de har skrudd inn skruene for langt.
 
  • Liker
Joak
  • Laddar…
Sent aprilspøk? Er det der på ekte?
 
  • Liker
Swappe
  • Laddar…
Det er vel dessverre en stor risiko for fremtidige sprekker i taket når det begynner å bevege seg.
 
så en produktplassert ting i en episode av sinnasnekker'n (tror det var forrige eller forrige sesong). Det var som et plaster de hadde som var ment for å reparere hull i gipsvegger/plater. Det de viste i programmet, mener jeg å huske, var runde eller firkantede, men de finnes kanskje i litt lengre varianter som kan brukes til i TS tilfelle. Det var bare å sette på "plasteret" og deretter sparkle og slipe.
 
OJ, det var ennå skikkelige gliper.. jeg kanskje skal være fornøyd med de som jobber hos meg.., men de har på den andre siden brukt opp 7 bøtter skruer på 40KVM boareal....
 
Bare å gjøre om...tror ikke det er mulig å redde det taket... selv om det skulle gå å lappe og reparere så vil det se for jævlig ut i sidelys...
 
  • Liker
Swappe
  • Laddar…
repsej skrev:
Japp...Da var det bestemt, siste gang jeg hyret håndverkere uten referanser (jaaa, jeg vet! Klønete) De har nå gipset hele vårt tak, åpent opp til mønet, med synlige takbjelker. Men skjøtene mellom gipsplatene er jo ingen små nette glipper. Uten det kan dreie seg opp mot 1,5 cm. Er dette dødsdømt? Eller vil en maler kunne få det pent? Til dere som er nysgjerrige og kanskje vil stille spørsmålet, kan ikke de som har gjort feil gjøre om. Nei, de har forlatt byggeplassen uten erstatning! // repseJ
Referanser i all ære men er det ikke bedre å hyre håndverkere!!
Du har åpenbart ikke gjort det uten høyst sannsynlig hyrt billig arbeidskraft fra øst. Ingen ekte håndverker setter en gipsplate på den måten.
 
  • Liker
Aludoors
  • Laddar…
Er enig med øvrige, ingen seriøs håndverker gjør på den måten, men det går jo an å skru av platene, sette kottlinger ved alle gipsskjøtene og avslutningene, og også f vare kanter som ikke har den ferdige innsenkningen. Det er kjedelig å gjøre om, men du vil naturligvis ha et pent og perfekt tak.
 
  • Liker
Aludoors
  • Laddar…
Hvilket merkelig CC mål de skrudd på andre bildet.... 😜 Mange skruvemiss også
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.