Hei, er ny her på forumet.
Håper jeg poster i riktig kategori.
Kan jeg sette gipsplater direkte på betong for deretter å sparkle og male?
Og i så fall, hvilken skruetype osv bør jeg bruke.. Kan legge til at jeg ikke har bygget noe i hele mitt liv, men her på forumet virker det som om det finnes kunnskap i overflod =)
Tanken er vel å slippe å sparkle/slippe alle ujevnheter i betongveggen.

Legger ved et bilde.. Tenkte å lage meg en datakrok mellom garderobene der med en plate mellom.. Blir det problem å henge opp IKEAs lackhyller på gips/betong senere?
 
  • Tom betongvegg med trelister langs sidene, stol og diverse gjenstander i forgrunnen; planlegger å installere gipsskiver.
Gipset burde du kunne lime med en tykk lim, typ PL200,400,600
Hyllene kan du så feste ved å bore i plugg i betongen,,
Eller så kan du sparkle og male direkte på betongen kanskje, farge og sparkelforhandleren kan nok gi bedre råd...
Vil du ha det enkelt å montere hyller og sånt, kan du skru fast en spon eller osb på betongen ellers.
 
Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.