49.616 lest ·
320 svar
50k lest
320 svar
Gir Isovers distansehylse luftspalte (fasadeskive)?
Så du stoler ikke på noen forskning siden det alltid er noen som står bak dem?SBH skrev:
Klart man skal være kritisk til fakta.
Men når alle studier viser samme resultat. Jeg har jo funnet flere uten å anstrenge meg, og du ikke har klart å finne noe som støtter dine teorier.
Sier det deg ikke noe?
Jeg har ingen teorier. Bare husfasader som står uten noen problemer. Husfasader på vestkysten samt fasader i Norrland.H hul skrev:
Jeg følger hva K-ritninger sier meg. Har under mine år aldri montert panel med krysslagte lekter.
Nei men bare fordi du ikke har gjort det betyr vel ikke at det er korrekt?SBH skrev:
Råd og vink endres jo hele tiden, eller bygger du likt som du gjorde da du startet i bransjen?
Kan du svare på hva det er for andre forutsetninger med fasadeplater/stein og stålprofiler?
Og hvorfor de er perforerte?
Fasadeskiver finnes det ulike montasje. Men de fleste monteres tett mot lektene (noen ganger også med bånd/liste). Et trepanel blir ikke tett på samme måte.H hul skrev:Nei, men bare fordi du ikke har gjort det betyr vel ikke at det er korrekt?
Råd og rönn endres jo hele tiden, eller bygger du på samme måte som du gjorde da du begynte i bransjen?
Kan du svare på hva det er for andre forutsetninger med fasadeskiver/stein og stålprofiler?
Og hvorfor de er perforerte?
Nei, plater slutter ikke tett, man monterer ofte dem med 5mm mellomrom rundt hele platen mot tilstøtende plater. Altså mye mer luft kommer inn enn det som kommer inn via en trepanel.SBH skrev:
Hvordan forklarer du det?
litt vanskelig å se bildet ditt skriver over mobilen, men kan sikkert stemme.SBH skrev:
men jeg tror vi slipper det her nå, ikke sant?
Ingen av oss vil åpenbart overbevise den andre.
Jeg håper jeg har åpnet øynene for noen i forumet så er det noen som vil diskutere videre eller bare ha litt hjelp angående byggnadsfysik eller liggande så er det bare å skrive i tråden eller PM.
Okej. Man monterar 4-6mm på ett fogband. Vilket inte släpper in luftH hul skrev:lite svårt att se din bild skriver över mobilen, men kan säkert stämma.
men jag tror vi släpper de här nu va?
Ingen av oss kommer uppenbart övertyga den andra.
Jag hoppas jag öppnat upp ögonen för några i forumet så är de någon som vill diskutera vidare eller bara ha lite hjälp angående byggnadsfysik eller liggande så är de bara skriva i tråden eller PM
Gjør deg ikke til hul, forhåpentligvis er ingenting uklart i det innlegget for noen med dine kapasiteter. At du kjører med SBH i en slags ringdans kan så være, men det ser som jeg ser det utrolig kjedelig ut for ikke å si tåpelig. Jeg skrev tidligere og nå bare for å litt gi et signal om at det ikke fører frem som dere holder på.H hul skrev:Forsto ikke mye i det innlegget, men skal prøve å svare på det lille som var begripelig, det øvrige får du formulere om så skal vi prøve å svare.
har vi sagt at fukt ikke transporteres i alle retninger?
den vertikale lekten brukes jo for å skape mulighet for fukten å bevege seg i alle retninger og ikke stenges inne.
hvordan mener du at man har mislyktes hvis man trenger en bred luftspalte?
To-trinnstettede hus finnes av en grunn og der er bred luftspalte en utrolig viktig del av to-trinnstettede fasader. Uten den forsvinner jo hele funksjonen.
Det interesserer meg ikke nok og gir heller ingen merverdier for tråden at også jeg skulle gå inn i denne tuggingen. Den eneste forskjellen ville vært at det ganske snart ville utkrystallisere seg i en betydelig mer faktabasert retning der hver part direkte skulle få vise gjennom egne svar og grove beregninger hva man sikter til. Og der hjelper da ikke noen labvegger under forhold som man ganske lett kan stille spørsmål ved om de er relevante i virkelighetens vegger.
Dere kan vel sende PM til hverandre i stedet for alle disse korte innleggene uten større verdi, i alle fall for meg som leser. Ja, fortsett gjerne om dere vil, det er jo ingen som tvinger meg til å lese, men allikevel.