Rød låve med mørk dør om natten, delvis synlig snøfall, og en enkel, hvit skiltstolpe ved siden av veien.

Interiør av en uferdig trebygning med synlige bjelker, plastpresenning på veggen, noen bordplater, og en stol.
Gammelt treloft med ujevn overflate og åpning mellom planker. Rustikk trestruktur og sparsommelig belysning.

Loft med synlige trebjelker, plastrukning, trepanelvegger og en stol. Skilt og plater hviler mot veggen nært et vindu.

Gammelt trebjelketak med svart presenning som dekker en åpning, stablede treplanker på bakken og en sliten trevegg til høyre.

Sist redigert:
Hei, har planer om å bygge garasje i låven. 8m langt og 6m bredt. Altså varmgarasje. En port på låvens gavl 3x3m. Problemet er platen. Når jeg skal støpe den vet jeg ikke hvordan jeg skal lage kantbalken. De støttene som står i nåværende yttervegg skal jo byttes ut til nye 220 stendere, men hvordan gjør jeg for å få platen ut til eksisterende bordbekledning?

Det er en liggende stokk som de står på. Tanken var å kappe av den liggende stokken, og kun spare de stående stolpene. Kappe bordbekledningen 30 cm i nedre kant. Deretter forme utenfra og når man har støpt, fjerne de gamle stolpene en om gangen når man setter nye 220 stendere på den nye platen. Så tette de gamle stolpehullene med betong?

Sist redigert:
Den vegg som står inne i låven på 3 bildet vurderer jeg å støpe en kantbjelke 30 cm bred på innsiden før platen, deretter beholde veggen og slå opp den nye innenfor. Bare fordi den er bærende til en utvidelse fra låven.

Noen som har gjort noe lignende eller har tips?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.