Jeg bygger en garasje, på en støpt plate. Platen i seg selv ligger i prinsippet overkant med omkringliggende marks høyeste punkt i et hjørne. På platen står det et lag med lecastein, med malt puss på utsiden. Bordkledningen (klassisk stående bord med overligger) tenkte jeg slippe ned 50 mm fra underkant svill. Siden avstanden fra svillen/bordkledningen ned til bakken blir ganske kort, vurderer jeg å bruke trykkimpregnert treverk til den nederste spikerregelen. Spikerregelen i spørsmålet tenkte jeg da spikre i høyde med svillen, eventuelt med litt byggplast imellom så fukt ikke vandrer så lett inn i svillen.
Riktig eller feil?