Hei,
Jeg er amatør og håper at noen dyktige kan hjelpe meg med litt svar på noen spørsmål.
Jeg skal bygge videre på mitt lille gym i garasjen, forstørre det og også sørge for at det blir noenlunde varmt om vinteren. Rommet vil bli 5x5m stort totalt så jeg flytter og bygger ny innervegg som dere kan se til venstre. En isolert en opp til mønet med 70x45 lekter.
I taket har jeg tenkt å bare sette fibrotech panel rett på takplatene. Taket er i dag isolert.
Ytterveggene er i dag isolert så der skulle jeg ønske å bare fjerne den gamle gipsen (om jeg må?) samt sette ny osb og gips så jeg kan henge opp vekter mm på veggene.
Hva skal jeg bruke til gulvet? Det er betonggulv direkte under og det vil man vel antakelig isolere? Hva er enklest?
Holder det med å bare pusse lecablokkene eller må jeg gjøre noe mer for å beholde varmen om vinteren tror dere?
Jeg har tenkt et oljefylt elelement som varmekilde på den nye veggen. Trenger jo ikke å være 22 grader her inne. Men man vil jo ikke at det skal bli for kaldt heller.
Tusen takk på forhånd for svar!