Hei
Har i dag en garasje med betongplate, i dag bruker jeg den som treningsstudio, noe jeg tenkte å fortsette med, men akkurat nå er det omtrent samme temperatur inne som ute der. Jeg skal bygge opp en skillevegg mot garasjen for at alt skal bli isolert, men tak og vegg er isolert men 88.
Nå til spørsmålet. Som dere ser er det lecablokker rundt omkring. Disse tror jeg bidrar en del til kulden? Tror ikke de er isolert fra utsiden. Er dette noe jeg trenger å gjøre for å få det greit varmt her inne, eller hvordan ville dere gjort det? Tenkte å prøve å klare meg med et elektrisk varmeelement her inne.
For øvrig tenkte jeg bare å kjøre osb og eventuelt gips rett på det eksisterende. Men er åpen for andre ideer. Skal også være mulighet for å bytte til kontor/ekstrarom i fremtiden, tenker jeg.
Har i dag en garasje med betongplate, i dag bruker jeg den som treningsstudio, noe jeg tenkte å fortsette med, men akkurat nå er det omtrent samme temperatur inne som ute der. Jeg skal bygge opp en skillevegg mot garasjen for at alt skal bli isolert, men tak og vegg er isolert men 88.
Nå til spørsmålet. Som dere ser er det lecablokker rundt omkring. Disse tror jeg bidrar en del til kulden? Tror ikke de er isolert fra utsiden. Er dette noe jeg trenger å gjøre for å få det greit varmt her inne, eller hvordan ville dere gjort det? Tenkte å prøve å klare meg med et elektrisk varmeelement her inne.
For øvrig tenkte jeg bare å kjøre osb og eventuelt gips rett på det eksisterende. Men er åpen for andre ideer. Skal også være mulighet for å bytte til kontor/ekstrarom i fremtiden, tenker jeg.
Renovator
· Värmland
· 1 178 innlegg
Vanskelig å si hvordan isolasjonen ser ut, men det enkleste er å grave en grop på utsiden og se hvordan det ser ut, så kan du alltid få tak i for eksempel 10 cm frigolit isolering og feste på innsiden av lecan, så burde det hjelpe litt. Ellers er det nok en isodrän på utsiden som må gjøres.
Ok, og hvis det er isolert på utsiden eller om jeg gjør det, er det bare å pusse innsiden da og kanskje justere opp og tilleggsisolere over blokkene?R Rickard.lj skrev:
For jeg antar at jeg ikke kan justere opp foran lecablokkene og bare sette vegg der? 10cm er kanskje mye på innsiden + vegg?
Er det over eller under bakken?Emilll skrev:
Hei
Har i dag en garasje med betongplate, i dag har jeg det som gym, noe jeg tenkte å fortsette med, men akkurat nå er det omtrent samme temperatur inne som ute der. Jeg skal bygge opp en skillevegg mot garasjen for at alt skal bli isolert, men tak og vegg her er isolert med 88.
Nå til spørsmålet. Som dere ser er det lecablokker rundt omkring. Disse tror jeg bidrar en del til kulden? Tror ikke de er isolert fra utsiden. Er dette noe jeg trenger å gjøre for å få det ok varmt her inne, eller hvordan hadde dere gjort det? Tenkte å prøve å klare meg med et elektrisk element her inne.
For øvrig tenkte jeg bare å kjøre osb og eventuelt gips rett på det eksisterende. Men er her åpen for andre ideer. Skal også være mulighet til å bytte til kontor/ekstra rom i fremtiden tenker jeg.
Jeg hadde ikke brukt tre eller isolasjonen direkte mot lekaen som kan suge fukt. Hadde brukt stålregler og luftspalte.
Et enkelt alternativ frem til du vil ha det som ekstra rom er kanskje infravarme rettet mot der du pleier å trene. Men fungerer ikke i det hele tatt hvis det skal bli kontor eller gjesterom så klart 
Lecaen er under bakken, kanskje jeg bare pusser da for skal jeg stendere opp foran så mister jeg jo en del areal. Hadde dog blitt penere tror jeg enn å ha det pusset 1m opp og så gips.P Petter Forsen skrev:
Klikk her for å svare