11.282 lest ·
22 svar
11k lest
22 svar
Gammel kjellervegg med isolasjon?
Skal man pusse for det er risiko for fukt så bruk ikke gipsmørtel.
Skal man pusse om en vegg så er det beste å bruke samme type som tidligere. Mørtel b eller c eller kc.
Har selv pusset kjellervegger med mørtel c. Jeg synes det er vanskelig å få til perfekt blanding, men når man lykkes da er det lett å pusse. Dype hull pusset jeg to ganger.
Har pusset innervegger i helt tørt rom med gipsmørtel og det er mer tilgivende hvordan man blander.
Det blir skikkelig skittent når jeg har pusset. Hadde hjelp en gang av en murer når vi pusset om en hel garasje og det ble ikke i det hele tatt så skittent rundt omkring...
Skal man pusse om en vegg så er det beste å bruke samme type som tidligere. Mørtel b eller c eller kc.
Har selv pusset kjellervegger med mørtel c. Jeg synes det er vanskelig å få til perfekt blanding, men når man lykkes da er det lett å pusse. Dype hull pusset jeg to ganger.
Har pusset innervegger i helt tørt rom med gipsmørtel og det er mer tilgivende hvordan man blander.
Det blir skikkelig skittent når jeg har pusset. Hadde hjelp en gang av en murer når vi pusset om en hel garasje og det ble ikke i det hele tatt så skittent rundt omkring...
Mine vegger er tørre nå i hvert fall. (Bør være) Men når jeg gjør dette helvetesjobbet så vil jeg bare gjøre det én gang og ikke risikere å måtte gjøre om det på grunn av at jeg har brukt feil puss/materiell.H HSP skrev:Skal man pusse for det finnes risiko for fukt så bruk ikke gipsmørtel.
Skal man pusse om en vegg så er det beste å bruke samme type som tidligere.
Pussmørtel b eller c eller kc.
Har selv pusset kjellervegger med pussmørtel c. Jeg synes det er vanskelig å få til perfekt blanding, men når man lykkes, da er det lett å pusse. Dype hull pusset jeg to ganger.
Har pusset innvendige vegger i helt tørt rom med gipsmørtel og det er mer tilgivende hvordan man blander.
Det blir skikkelig skittent når jeg har pusset. Hadde hjelp en gang av en murer når vi pusset om hele garasjen, og det ble ikke i det hele tatt så rotete rundt omkring...
H HSP skrev:
H HSP skrev:
Ok. Så får det bli. Har en murer på G til å se på det. Har mange prosjekter her samtidig og trenger å kjøpe meg tid. Men drøyer det eller blir for dyrt, så får jeg gjøre det selv. Takk for deres svar.H HSP skrev:
Klikk her for å svare