I forbindelse med lekkasje av regnvann inn i krypkjelleren gjennom ventilen på bildet (ventil et par dm under bakkenivå) så ble jeg usikker på celleplasten som en tidligere eier har satt dit. Plukket bort noen plater... rikket litt på et par til venstre... og da bare RASER det lecakuler fra steinene bak. Gjetter at man har satt dem der for å forsøke å få opp temperaturen noen grader. Tenker selv å legge ut diffusjonstett plast... og vurderte om jeg skal stikke den et par dm inn bak celleplasten. Fikk nå tanken at celleplast og lecastein kanskje ikke er en god kombinasjon... spesielt hvis det er fukttrykk utenfra. Har litt sokkeletasje på huset, og på denne siden av huset, så er bakkenivået omtrent i overkant av ventilene... noe høyere kanskje.
Legger også ut et par bilder på temp og relativ luftfuktighet siste uke nede i krypkjelleren. Spissen på kurven er når jeg var nede i går og holdt hånden om sensoren for å se at den "lever". Til tross for høy luftfuktighet i løpet av årene på denne tiden av året, så er det veldig lite vekst på asfaboard... man kan se litt hvitt "støv" her og der.
Så... celleplast mot lecastein under disse forutsetningene... skal den bort mener dere? Erstattes av noe annet? Andre ideer og forslag?