Tok ned taklistene og det ser ut som dere ser på bildene. Det er yttervegg man ser som består av mexitegl, lecablokk og puss innerst. Kommer så klart til å sette opp nye lister når jeg er ferdig men bør man: la sprekk være, fylle med noe skum, fylle med sparkel eller mørtel, og i så fall hvilken type?

Sprukket overflate på vegg etter fjerning av taklister, viser lecastein og puss. Diskusjon om fylling med skum eller sparkel.

S
Microkatten
Hva har skjedd der? Jeg antar at leca-blokkene bak er ok og at det bare er pussen som av en eller annen grunn er sunket. Hva slags type mørtel er det? Hvis man ikke vet eksakt kan man fylle i med en svak mørtel, f.eks. ren kalkmørtel eller leire. Det er alltid bra å tette potensielle risikoer for trekk...

Hvordan vet man hva det er for bruk?

Microkatten
Finnes jo ingen som har murt leca med kalkbruk så kjører du med C-mørtel så blir det så bra.

På gulvet tar du et sementbruk. Du tar bort alt tre antar jeg?

Stefan N skrev:
På gulvet tar du et sementbruk. Du tar bort alt tre antar jeg?
Takk, ja jeg skal bort med alt organisk materiale fra platen er tanken. Håper ikke de støpte bjelkene sitter for hardt bare :)

S
Sutteräng skrev:
Takk, ja jeg skal fjerne alt organisk materiale fra platen er tanken. Håper ikke de støpte lektene sitter for hardt bare :)
Har gjort det jobben, de nedstøpte lektene satt så inn i granskauen. Tok en slagbormaskin med bare slaget aktivert og en liten bilmeisel så bila jeg bort det ganske enkelt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.