Det var vel mest at jeg tror ikke jeg kommer til å trenge 1L, eller hva er utløpsdato på en slik?

margorjon skrev:
Det var vel mest at jeg tror ikke jeg kommer til å trenge 1L, eller hva er utløpsdato på en slik?
Selv når det har tørket så har det dårlig vannbestandighet, så det går utmerket å dryppe i litt vann og røre rundt til alt er som hardt vispet krem igjen.
Jeg tror man kan holde liv i boksen i mange år om man gjør så.

OK, det var jo kanon!

Kall meg gjerne ekstrem, men selv har jeg gått lei av alle disse sammensunkende massene, spesielt Husfix. Nå bruker jeg Biltemas billige ankermasse til slike arbeider, og da kan man også bore i det som om det aldri hadde vært et hull der. Til ordentlige arbeider bruker jeg derimot bare Sormat ankermasse.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Ovrigt/Ankarmassa-2000028382/

OSF synker ekstremt begrenset. Ankermasse er bra til mye, men å "sparkle" igjen borehull ville jeg ikke brukt det til.

Jeg ville jo ikke kalle det å fylle opp små dype hull for å sparkle. Ankerpasta er laget nettopp for å fylle små dype hull uten å synke sammen. Fremfor alt kan du fylle opp hullet helt fra bunnen, og konsistensen er laget for å feste mot sement/betong uten å påføre trykk.

veggsparkel, bøk forsiktig i og du kan med en fuktet klut tørke bort spill på tapetet, den tåler en lett fuktig klut uten å farge/ekspandere. Ta god tid på deg og vær forsiktig og nøye så får du et godt resultat. veggsparkel på tube er lett å lukke igjen og er billig. Om den synker sammen, vent til det er helt gjennomtørket og påfør en gang til.

• Liker
Neo111
  • Laddar…
Joelbit skrev:
Jeg ville jo ikke kalle det å fylle opp små dype hull for å sparkle. Ankermasse er laget nettopp for å fylle små dype hull uten å synke sammen. Fremfor alt kan du fylle opp hullet helt fra bunnen, og konsistensen er laget for å feste seg mot sement/betong uten å påføre trykk.
Ankermasse er til for innfesting, men visst om man har en bra vegg funker det å fylle med det men er veggen av for eksempel lettbetong kommer du til å få et lite helvete om du en gang vil bore i et igjen fylt hull.

Jeg sier ikke at din måte er feil, men JEG ville sannsynligvis ikke gjøre så unntatt i visse spesifikke tilfeller.

jonko skrev:
Ankermasse er til for innfesting, men visst om man har en bra vegg fungerer det å fylle med det men er veggen av f.eks. lettbetong kommer du få et mindre helvete om du noen gang vil bore i et igjen fylt hull.

Jeg sier ikke at din måte er feil men JEG ville sannsynligvis ikke gjøre så unntatt i visse spesifikke tilfeller.
Jo selvfølgelig er ankermasse i første rekke til for innfesting, men der ville jeg normalt aldri brukt Biltema's ;-) Jeg er mest lei av sparkel synker sammen og sprekker. Samt at det ofte er for mykt for å gjøre en ny bra innfesting i, om det skulle være nødvendig.

Og hvordan vet man om det er lettbetong eller ikke?

Når jeg ringte vaktmesteren fikk man det vage svaret at "det er betong i prinsipp hver vegg" eller noe slikt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.