P
Hei.. litt utenfor tema men likevel.. jeg står foran et stort dekorasjonsarbeid for en laserspillarena, hvor jeg skal bruke massevis av ulike materialer og teknikker for å skape flere tematiske miljøer. Et av disse temaene er middelalder/fantasy, og jeg trenger nå enten å finne eller bygge bra jukse-stein som ser ut som borgvegger. Enten om noen har gode tips på prefabrikkert jukse-stein eller tips om gode metoder for å lage hele vegger av steinimitasjon. Disse må imidlertid være veldig slitesterke da lokalet vil huse viltre barn i alle aldre. Hjelp meg!

Tre alternativer:
1. Fugeskum, men i STORE emballasjer ellers blir det for dyrt.
2. Isopor.
3. Hønsenetting og avispapir dyppet i tapetklister

Dette kan deretter spraymales med maling blandet med sand. Bruk en kompressor og sprøyte beregnet for tekstyl eller lignende.

Når det går i stykker, for det gjør alle lette materialer, så reparerer du bare med fugeskum og mer maling. Jo tettere lakklag desto mer robust.
/CC

Du kanskje kunne bygge en ramme i tre, f.eks. lekter med en kryssfinerplate på.
Se om du kan få tak i masse skumgummi som du kan klippe og skjære til ønsket struktur(hestearbeid!) og deretter spraymale. å bruke seg av papier maché (hønsenetting og tapetklister) er nok mindre bra siden du vil måtte vedlikeholde det hele tiden.

lykke til

Jeg kom på en fjerde metode. Hønsenett og stoff dyppet i gips. Det blir garantert vedlikeholdsfritt. Alle vet jo at gips på benbrudd er sterkt.

Tenk deg at hasn mur er 3*4 meter. Hvor tykt tror du han trenger å gjøre gipsen da slik at det holder for at en fjunis skal kunne komme farende inn i? Gips ved beinbrudd er jo armert med bandasjen samt av beinet! Uten beinet er det nok ikke så veldig holdbart.

Men det kanskje funker bra. Tror ikke at det blir vedlikeholdsfritt da...

Sett på ben også da :o ;D
/CC

chris47 skrev:
Sett på ben også da    :o ;D
/CC
At jeg ikke tenkte på det ;D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.