Jeg tenkte å sette opp litt jukse-stein på soverommet. De jeg har bestemt meg for er en steinimitasjon av gips, Klimex Limburg.
Ifølge anvisningene skal disse settes med flislim, akkurat som en ekte flis. Men siden jeg skal sette dem på soverommet vil jeg slippe å holde på å blande lim og søle. Finnes det ikke ferdigblandet lim eller lim som er for fliser? Hva kan dere anbefale da?
Ifølge anvisningene skal disse settes med flislim, akkurat som en ekte flis. Men siden jeg skal sette dem på soverommet vil jeg slippe å holde på å blande lim og søle. Finnes det ikke ferdigblandet lim eller lim som er for fliser? Hva kan dere anbefale da?
OK, veggen er ikke malt/tapetsert nå? Jeg sjekket ut denne videoen der de beskriver hvordan baksiden av platene skal børstes med stålbørste og hvordan kantene skal pusses rene fra støpeskjegg med f.eks. vinkelsliper. I videoen nevner de også sitt "eget" lim, som jeg i og for antar ikke skiller seg i håndtering fra vanlig fix.Anna1984 skrev:
Nei nå er det bare gips på veggen.cpalm skrev:OK, veggen er ikke malt/tapetsert nå? Jeg sjekket ut denne videoen hvor de beskriver hvordan baksiden av platene skal børstes med stålbørste og hvordan kantene skal pusses rene for støpeskjegg med f.eks. vinkelsliper. I videoen nevner de også sitt "eget" lim, som jeg i og for antar ikke skiller seg i håndtering fra vanlig fix.
Av videoen å dømme ser det ut til å være litt jobb med puss på baksiden av hver stein (gips). Spørsmålet er om det virkelig er nødvendig. Håper ikke.
Var inne på Bauhaus forrige uke og handlet fuskgipset. Da frarådet de å bruke ferdigblandet flislim. De sa at "vanlig" fix var bedre til dette.
Er det virkelig så? Trodde ikke at det var forskjell på kvaliteten på dem bare fordi flislimet var ferdigblandet.
Er det virkelig så? Trodde ikke at det var forskjell på kvaliteten på dem bare fordi flislimet var ferdigblandet.
Du kan vel "slabbe" utenfor soverommet, utendørs f.eks. Så bare bære inn bøtta, det er vel knapt noen forskjell på en ferdigkjøpt bøtte eller en blandet bøtte når den først er i rommet.Anna1984 skrev:
( om jeg ikke husker feil kjøpte du jo en blander på Jula så tingene har du jo
Sist redigert:
Selvfølgelig er det det. Men jævlig mye mer behagelig å bare åpne lokket på en boks og begynne, i stedet for å løpe ut og blande hele tiden.oceanis skrev:
Klikk her for å svare