Skal bygge terrasse mellom en støttemur og huset og trenger på en 2,4 m strekning bygge en avveksling som bjelkene skal ligge på. Ifølge dimensjoneringsverktøyet på byggbeskrivningar.se skulle søyle på 95*95 fungere. Men da jeg vil at "søylene" skal være like bred som støttemuren lurer jeg på om konstruksjonen nedenfor kan fungere like bra? Det er tre stykker 95*45 bjelker.

• Tegning av en husfasade med en planlagt terrasseutvidelse, inkludert trestøtter satt mot en støttemur, og en person ved siden av.
  • Grafisk tegning av en konstruksjon med tre 95x45 mm bjelker festet til en vegg, ved siden av en dør og støttemur. Brukes i byggeprosjekt for altan.
  • En hvit to-etasjes hus med snødekt tak, plassert ved siden av en støttemur om vinteren. Området rundt er snødekt.
Spontant, ja, uten problemer. Fester du dem ordentlig i veggen så øker deres bærende evne betydelig.

Blir det bare balkong oppå? Ingen problemer i det hele tatt.

Ingen problem, for søyler er det oftest knekk som er det kritiske. Om søylene ikke kan knekkes (dvs sitter fast) holder de mye...

Sånn ble det til slutt, kanskje skal jeg feste inn søylen med mer enn to flattjern per side?

• Trebjelker og betongblokk vegg under konstruksjon, med to plattjern per side på en støttende trebjelke, klar himmel.
  • Liker
Augen81 og 1 annen
  • Laddar…
Det der duger godt.

E earlo skrev:
Så her ble det til slutt, kanskje skal jeg feste inn søylen med mer enn to flattjern per side?
Ser bra ut!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.