Hei!
Jeg tenkte å mure et par lag med murblokker og deretter flislegge fundamentet for å sette vaskemaskinen på det. Er det noen som vil gi meg noen tips eller råd før jeg setter i gang?
Det virker enkelt, men som med alt annet er det sikkert mer enn man tror.
(alltid er det noe, ofte er det mye)
Mvh Micke
Jeg tenkte å mure et par lag med murblokker og deretter flislegge fundamentet for å sette vaskemaskinen på det. Er det noen som vil gi meg noen tips eller råd før jeg setter i gang?
Det virker enkelt, men som med alt annet er det sikkert mer enn man tror.
(alltid er det noe, ofte er det mye)
Mvh Micke
Hm, tenkte at det ville være greit å få opp maskinen i en bedre arbeidshøyde.
Vi har et fundament under vaskemaskin og tørketrommel, vil tippe på en lecablokk høyt, og det er helt perfekt. Man slipper å bøye seg og man får plass til en vaskepose under lukene. Vil ikke være uten det. Hvorfor skal dere pigge bort deres fundament?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 732 innlegg
Det finnes stativ til vaskemaskinen å kjøpe hvis man ikke vil bøye ryggen. Alternativt be et smedverksted fikse en med justerbare føtter. Fordelen er at man kommer til å rengjøre under maskinen der det ellers samles et koselig lo-teppe gjennom årene.
Hei!
Jeg tenkte også å støpe et fundament til maskinene når vi renoverte vaskerommet, men endret meg og kjøpte i stedet sokkel av stål på El-giganten. Hever opp maskinen like mye og er mer fleksibelt hvis man trenger å disponere om vaskerommet av en eller annen grunn. Kan dog være enig i at et skikkelig fundament ser mer profesjonelt ut.
Jeg tenkte også å støpe et fundament til maskinene når vi renoverte vaskerommet, men endret meg og kjøpte i stedet sokkel av stål på El-giganten. Hever opp maskinen like mye og er mer fleksibelt hvis man trenger å disponere om vaskerommet av en eller annen grunn. Kan dog være enig i at et skikkelig fundament ser mer profesjonelt ut.
Vi skal gjøre om planløsningen i vaskerommet. Vaskemaskinen som står på fundamentet er sikkert en fra femtitallet, den nye står ved siden av. I tillegg til vaskemaskinen har også en benk med vask (vask..) fått eget fundament, så det blir til å fjerne med meisel...wertok skrev:
Er å foretrekke, hvis man en gang vil gjøre om i vaskerommet. Vi har våre maskiner på en sveiset konstruksjon som deretter er pulverlakkert, med justerbare føtter. Synes at det ser riktig bra ut, samt at det er lett å rengjøre. Før vi gjorde om i vaskerommet, fantes det et fundament, som forsvant ganske rasktimported_Benno skrev:
Ja, en regelram kanskje er løsningen. Og den går jo som sagt å flislegge, bra ideer!
Legg doble plater av f.eks. marinplywood eller flakplyfa og limskrudd lagene sammen for å få det stabilt og godt for fliser. Tipset er nok å legge den knotete siden ut slik at man får godt feste for fugen.
Klikk her for å svare