Hei
Skal jeg ha byggplast i veggen på badet innenfor osb-platen, eller kan jeg droppe det siden det blir en fuktsperre på gipsplaten?
Har gulvvarme frest i sponplaten i soverommet og har kjøpt Pergo klikkgulv. Selgeren mener at jeg må ha byggplast under klikkgulvet, kan det stemme når det er i andre etasje?
Takknemlig for råd!
Skal jeg ha byggplast i veggen på badet innenfor osb-platen, eller kan jeg droppe det siden det blir en fuktsperre på gipsplaten?
Har gulvvarme frest i sponplaten i soverommet og har kjøpt Pergo klikkgulv. Selgeren mener at jeg må ha byggplast under klikkgulvet, kan det stemme når det er i andre etasje?
Takknemlig for råd!
Du kan droppe plasten i baderomsveggene akkurat som du sier. Det gjør ingenting om du legger plast, spesielt ikke om tettesjiktet er duk.
Jeg forstår ikke hva plast under gulvet skulle ha for funksjon i en bjelkelag mellom etasjene.
Jeg forstår ikke hva plast under gulvet skulle ha for funksjon i en bjelkelag mellom etasjene.
Mmm, men hvorfor skulle det være mer kondens nedenfra enn ovenfra? Gulvvarmeslangen i seg selv avgir ingen kondens.
Edit: jeg har dog ikke doktorert i dette emnet, det kanskje finnes en bra forklaring...
Edit: jeg har dog ikke doktorert i dette emnet, det kanskje finnes en bra forklaring...
Sist redigert:
At man skal ha plast under gulvet har å gjøre med at det blir forskjellige temperaturer på over- og undersiden av gulvet. Hvis man ikke har plast, blir det ulik RF på de to sidene, derav plasten. Men jeg har selv kjørt 8 år uten plast og ikke hatt noen problemer. Så plast eller ikke er en smakssak.
Klikk her for å svare