Har plukket opp mange gode tips fra byggahus, men nå er det på tide med min første egen post

Har nok hengt her i over et år uten å skrive noe selv :eek:
Har renovert en toppetasje, og først og fremst en ark som var i svært dårlig stand. Hele arken ble revet ut og gjort dessuten dobbelt så stor slik at toalettet og altandøren som huset i arken fikk nok plass til å fungere normalt.
Huset ellers er gammelt, 1910-1930-tallet ett eller annet, på-, om-, og tilbygd i diverse omganger. Ingen øvrige vegger eller tak på overetasjen der arken sitter har noen fuktsperre (plastfolie), det som finnes er vindsperre.
Hvordan gjør jeg med tettesjiktet? Skipper det siden det ikke finnes i resten av veggene, eller setter opp en ordentlig tettesjikt i de vegger som renoveres etter hvert? Jeg har innbilt meg at det kunne bli problemer med å kun ha plastfolie stykkevis?
Kan jeg få problemer hvis jeg trekker opp ordentlig fuktsperre på gipsveggen på toalettet før den skal flislegges (primeren jeg pleier å bruke fungerer også som fuktsperre) med tankene rundt plastfoliens være eller ikke være ovenfor?