Hei!
Jeg tar sjansen på å spørre litt om
Har et hus fra 30-tallet med en pappbelagt terrasse som har boligareal under. Det har lekket inn vann, og jeg fjernet himlingen som noen monterte for 20-30 år siden. Under den var det sprekker inn til armeringen som var rusten og en lengre dypere sprekk som går over hele taket.

Spørsmålet er: hva gjør man med dette?

Man kan utbedre tettesjiktet først hvis man tenker å beholde betongkonstruksjonen. Men hva gjør man med taket på innsiden?

Kanskje sprekker det igjen hvis man pusser over selv om det nå blir tørt?

Å rive hele betongplaten og støpe på nytt går selvfølgelig, men det blir vel dyrt?

Sette opp nytt innertak for å skjule går vel også?
Materiale til himlingen i så fall?
Andre ideer?

• En terrasse med tredekke, hvite utemøbler og rekkverk. Blader ligger spredt på gulvet. Bakgrunn med delvis uskarpt bygg.
  • Sprukket betongtak med synlig armering og rust.
  • Innertak med synlige trebjelker og skader i betongen, sprukket overflate, rust på armering. Et vindu til venstre og en stige i rommet.
  • Sprukket tak med synlige bjelker, delvis skadet pappbelegg og råtnet treverk. Viser behov for reparasjoner etter lekkasje.
  • Sprekker i betongtak med synlig armering og tegn til rust på en pappbelagt terrasse fra 30-tallet som har tidligere hatt vannlekkasje til boligareal under.
L
Det der kan være alvorlig hvis armeringen er rustet gjennom på flere steder.

Jeg ville hente noen som kan avgjøre om det kan utbedres risikofritt.

Et alternativ er å rive det og erstatte med en trekonstruksjon.

Du trenger å få en konstruktør til å vurdere det, det er for komplisert problemstilling til å gi uttalelse her.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.