2.549 lest ·
6 svar
3k lest
6 svar
fuktskadede stendere, garasjevegg. *bilde*
Er gira på å få opp nye veggplater i garasjen.
Taket lekket og forårsaket fuktskader som ikke vil kunne komme seg igjen.
Jeg er litt redd for å bryte dem løs med brekkjernet, for jeg har jo malt utsidepanelet og ikke i det hele tatt interessert i å risikere at jeg røsker og river i spiker og annet.
Hva ville skjedd om jeg satte nye bjelker mot de gamle...
Ville de gamle fuktige da skade de nye?
Eller om jeg gir blaffen i å hverken bytte eller komplettere. Bare på med litt ny vindpapp, isolering, plast og plate... Hva skjer da?
------
* Hvilket platemateriale er mest prisverdig for å kunne henge opp hyller og annet etterpå?
* Er det overkill å sette opp renoveringsgips utenpå. Føles meningsløst, mer lettskadet. Kanskje bedre å bare rulle treplatene hvite.?
--------

Taket lekket og forårsaket fuktskader som ikke vil kunne komme seg igjen.
Jeg er litt redd for å bryte dem løs med brekkjernet, for jeg har jo malt utsidepanelet og ikke i det hele tatt interessert i å risikere at jeg røsker og river i spiker og annet.
Hva ville skjedd om jeg satte nye bjelker mot de gamle...
Ville de gamle fuktige da skade de nye?
Eller om jeg gir blaffen i å hverken bytte eller komplettere. Bare på med litt ny vindpapp, isolering, plast og plate... Hva skjer da?
------
* Hvilket platemateriale er mest prisverdig for å kunne henge opp hyller og annet etterpå?
* Er det overkill å sette opp renoveringsgips utenpå. Føles meningsløst, mer lettskadet. Kanskje bedre å bare rulle treplatene hvite.?
--------

Kjenner en skadereglerer som var her og målte samt sa at det ikke kan gjenopprettes. Derimot fikk jeg inntrykk av at jeg kunne skjære ut det dårlige.
Har behandlet med diverse midler, boracol med flere.
Mugg vil jeg selvfølgelig ikke risikere å få. Har bare ikke kunnskapen om hvordan det reagerer hvis jeg setter plate. Det kunne jo gitt en konserverende effekt (fantasispekulasjon).
Taket tok inn vann før, men pappen & sponten er byttet nå.
Har behandlet med diverse midler, boracol med flere.
Mugg vil jeg selvfølgelig ikke risikere å få. Har bare ikke kunnskapen om hvordan det reagerer hvis jeg setter plate. Det kunne jo gitt en konserverende effekt (fantasispekulasjon).
Taket tok inn vann før, men pappen & sponten er byttet nå.
Nå har jo jeg ingen anelse om hvordan helheten ser ut, eller hvordan konstruksjonen ser ut, men om det er så skadet som du sier så ville i hvert fall jeg teste med å fjerne en regel for å se hvor mye jobb det vil bli med å bytte disse.
I stedet for å bruke brekkjern og "røske og slite" kan du kanskje bruke et diamantskive på vinkelsliperen, eller et sagblad beregnet for metall på multiverktøyet og sage av spikrene på baksiden av regelen.
Om det er vanskelig å komme til å sage først, kan du kanskje først forsiktig bøye opp en glipp med brekkjernet for deretter å sage.
I stedet for å bruke brekkjern og "røske og slite" kan du kanskje bruke et diamantskive på vinkelsliperen, eller et sagblad beregnet for metall på multiverktøyet og sage av spikrene på baksiden av regelen.
Om det er vanskelig å komme til å sage først, kan du kanskje først forsiktig bøye opp en glipp med brekkjernet for deretter å sage.
Jeg målte litt med dyr måler på de områdene som så litt mørkere ut. Men den havnet bare i begynnelsen på oransje.... 16% eller hva det nå er for enhet. 16 iallfall... som verst var det en liten sone 17. Prøver å søke litt akkurat nå hvilke verdier som er akseptable.
Er det ikke 15 for å kunne male? da burde vel 16 være greit å lukke igjen.
Er det ikke 15 for å kunne male? da burde vel 16 være greit å lukke igjen.
Klikk her for å svare