På veggen i soverommets kleskammer oppdaget jeg en mindre utbuling i pussen som straks brast da jeg trykket lett på den. Materialet bak var svært porøst og nesten trådliknende, det er altså ikke bare malingen som har løsnet. Veggene i huset er av lettbetong som er pusset og deretter malt. Og på den andre siden av denne veggen er baderommet, hvilket får meg til å lure på om det kan være indikasjon på en fuktskade!?

Vi har nylig overtatt boligen og akkurat begynt å renovere så jeg har ingen anelse om hvor lenge denne "bulle" har vært på veggen. Om det er en fuktskade er den trolig eldre da baderommet ble pusset opp for minst 10 år siden og badekaret ble erstattet med en dusjkabin så den veggen ikke lenger eksponeres for vann. Neste sommer tenkte vi å renovere baderommet så da vil vi få vite svart på hvitt om det er en gammel fuktskade. Men bør vi umiddelbart prøve å finne ut hva det kan være eller kan vi bare sparkle igjen hullet, male veggene, og rolig vente til vi renoverer baderommet?

En vegg med en synlig sprekk og utbuling i plasteret, som kan indikere potensielle fuktskader. Utbuktning på vegg i klesskap med eksponert pussoverflate, sprukket ved berøring. Potensiell indikasjon på fuktskade. Trehylledel synlig på høyre side.

• Liker
axn
  • Laddar…
Om du stresser deg opp for en blemme i pussen har du et veldig fint hus så ta det rolig. Ser ingen grunn til bekymring.

• Liker
xely og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.