Vi har vannbåren gulvvarme og har da på hver etasje en gulvvarmefordeler. Den er imidlertid plassert i veggen med en luke, og det er ingen fuktsikring rundt den.
Hva sier reglene? Skal det betraktes som våtrom, eller?
Saken er at det har dannet seg mugg på gulvet inne i veggen, og jeg mistenker at det har med avluftingen å gjøre og lurer nå på hvordan forsikringsselskapet vil stille seg til dette, altså så jeg kan forberede meg litt på hva som nå enn måtte komme...
Hva sier reglene? Skal det betraktes som våtrom, eller?
Saken er at det har dannet seg mugg på gulvet inne i veggen, og jeg mistenker at det har med avluftingen å gjøre og lurer nå på hvordan forsikringsselskapet vil stille seg til dette, altså så jeg kan forberede meg litt på hva som nå enn måtte komme...
Alle koblinger føles tørre, men det finnes en automatisk avlufter som skal slippe ut luft fra systemet, og man kan rikke litt på den, da pleier en del luft å suse ut og samtidig kommer noen dråper vann. Kan det være årsaken?
Det er dessuten ganske varmt rundt rørene, så jeg skulle tro at all fuktighet burde fordampe bort med en gang?!
Det er dessuten ganske varmt rundt rørene, så jeg skulle tro at all fuktighet burde fordampe bort med en gang?!
Det er meget mulig årsaken .... selv om det bare skulle komme luft er den fuktig....
det er ikke nok at det er varmt... må også kunne ventileres ut.... et par hull .. høyt og lavt..
PS. jeg liker ikke automatavluftare DS.
det er ikke nok at det er varmt... må også kunne ventileres ut.... et par hull .. høyt og lavt..
PS. jeg liker ikke automatavluftare DS.
Sist redigert:
Klikk her for å svare