Hei!
Trenger deres meninger om pågående byggeprosjekt.
Holder på å renovere et hus som har dratt ut på tiden. Hus bygd på slutten av 60-tallet som nå har fått støpt inn gulvvarme, loftsisoleringen revet bort mm. Følgelig ingen isolasjon på loftet nå. Taket er gleset og plastet. 400 mm isolasjon skal inn på loftet. FTX-system er på vei. Ingen varme i gang siden flere måneder.
1. Jeg synes at fuktigheten er høy i huset.
2. Kan synes at hvitmugg titter frem på undertakstaket på kaldloftet. Det har ikke vært slik før.

Ingen andre endringer er gjort i huset. Er bekymret for at det er for høy luftfuktighet generelt i luften som skaper denne mistenkte påveksten.

Har dere forslag til hva jeg skal gjøre? Sette i gang en byggvifte i huset? Avfukter? Kan jeg bygge videre med god samvittighet altså plastre vegger mm. Ingen synlige vannlekkasjer noen steder. Jeg har vurdert å sette inn en vanlig baderomsvifte i huset som blåser ut midlertidig, kanskje i kombinasjon med byggvifte som øker temperaturen noen grad. Per dags dato er det heller ingen innervegger. Skal jeg være ærlig vil jeg ikke sette i gang en byggvifte for temperatursvingningene kan da forårsake kondensutfellinger på de kalde veggene/taket uten isolasjon.

Takknemlig for meninger!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.