Hei,
Jeg har et ubehandlet (ser ut til å ha vært malt for lenge lenge siden hvis man ser langs veggkantene) betonggulv i garasjen min (som ikke er oppvarmet). Når jeg har hatt f.eks. malingsbokser stående en lengre tid, har det dannet seg en litt mørk flekk under boksen, det ser ut som om det er fuktig, men jeg kan ikke direkte kjenne at det er fuktig. Flekken pleier å forsvinne etter noen dager. Jeg har nå teipet fast en liten bit plastbit på gulvet for å se om det dannes noen dråper eller lignende.

Mitt spørsmål er: avgir betonggulv vanligvis fukt eller skal det ikke bli fuktig under plastbiten? Jeg vet dessverre ikke om det er en plate på mark eller bygget med krypkjeller. Huset og garasjen ble bygget tidlig på 60-tallet, og huset har krypkjeller med betongdekke. Huset har ventiler rundt omkring, men det har ikke garasjen. Man kan ikke komme seg inn under garasjen om man går ned under huset.

Jeg vurderer å legge inn frostsikker klinker i garasjen, men hvis det kommer fukt fra gulvet, er det kanskje ikke så bra? Må man tenke på noe før man legger inn klinker?
 
legg fliser med brede fuger slik at fuktigheten kan vandre ut. Pleier å fungere hvis det er moderat fuktvandring som skjer gjennom betonggulvet. Ikke bruk noen fuktbarriere under. Jeg ville blitt overrasket om det blir tørt under plasten :) gaia
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.