Hei,
For et par år siden bygde jeg et kinorom i kjelleren. På gulvet la jeg Platonmatte, deretter et teppe for at det ikke skulle lage lyd (har glemt navnet) når man gikk på klikkgulvet. Nå i helgen kjedet jeg meg og rev opp litt av gulvet for å se hvordan det så ut under. Det var veldig vått på betonggulvet, noe jeg egentlig visste at det kom til å være. Jeg har vært nøye med vegger, spalte på 5cm til kjellervegg, metallstendere i gulv og tak, avstander mellom alle lister, gulv og tak. Men nå begynner jeg å bli litt bekymret likevel, er det noe som tar skade av den våte betongen? Fuktigheten burde jo ha sjanse til å vandre, synes jeg. Har ikke merket noen merkelig lukt. Ingen sjanse for at betonggulvet tar skade av vannet? Det er doble gipsplater som vegger, kan man se noe på dem hvis det begynner å bli problematisk?

Jeg hadde en slik løsning i et rom i kjelleren min, platon og så laminat. Rev det bort fordi jeg hadde problemer med sølvkre og for å fikse rommet. Æsj, så ekkelt under der, edderkopper, skolopendere, sølvkre, skrukketroll, støv.

Har lest at det beste med en slik løsning er å ha mekanisk ventilasjon som trekker ut luft. Lukter det ikke noe, så er det kanskje ikke så farlig. Arbeidet med å rive er som regel ikke så gøy.

Uff og blæ!! Ser ikke ut til å være så ille hos meg! Enda :-)
Mekanisk løsning er best absolutt men koster deretter også, dessverre. Men tilbake til mitt spørsmål, er det noen risiko med vannet? Etter disse årene så har det virkelig ikke luktet noe. Mer enn øl og chips! :-)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.