Hei!
Jeg har nå lett lenge uten resultat og testet flere produkter uten å bli fornøyd, så derfor henvender jeg meg til dere på dette forumet for råd og ideer for å løse problemet mitt. Håper dere har en eventuell løsning på dette.
Jeg holder på å renovere leiligheten min (laget i betong) fra bunnen, alt fjernes, gulv, tapet, lister, karmer m.m. Nå når veggene er klare, gulvet er lagt og dørkarmene er på plass, skal gulvlister og dør- vinduskarmer monteres. Disse listene limer jeg fast med et sterkt tilpasset monteringslim for å ikke skru/spikre i betongen. Dette fører samtidig til glipper mellom veggen og listene som jeg ikke kan ha.
Lett tenkte jeg og fylte i med en lateksfugemasse, sluttresultatet ble utrolig fint, og jeg ble fornøyd med arbeidet mitt.. men.. ubehandlet lateksfugemasse er klissete og seig, så det blir som en magnet for støv. Det er heller ikke noe som lett fjernes med en klut eller støvkost, det sitter som bare det.
Jeg valgte aktivt å ikke male etter fugemassen da listene er forhåndsmalt, så jeg vil ikke ødelegge den fine finishen samt få en malt overflate som ikke går jevnt over mot veggen. (veldig pirkete av meg)
Jeg håper inderlig at det finnes en form for løsning for å kunne skjule disse glippene uten å måtte male. Noen av de jeg har testet er følgende:
Lateksfugemasse: Fin hvit farge som smelter godt inn. Dog er den seig, så støv fester seg.
Byggfugemasse: Fin hvit farge som smelter godt inn. Dog er den seig, så støv fester seg.
Akrylfugemasse: Ikke seig, så støv kan fjernes, men den blir kremhvit og delvis gjennomsiktig, så den smelter ikke godt inn med listen.
Hva har dere for ideer?
Mvh
Tobias