Jeg har tenkt å skjøte sammen markisolering (frigolit) med fugeskum så det blir tett,
Funderer på om det funker, kanskje frigoliten løses opp eller spises opp over tid.
Skal ligge under gulv.

Du tenker helt riktig, det skal ikke være noe problem da man pleier å lime celleplast/isolasjon med polyuretanlim og det er nettopp polyuretan som finnes i fugeskum. Har selv gjort lignende for å tette skjøter før støping og det fungerte perfekt, limer og tetter godt mot platene. Sørg for at platene er noenlunde rene og spray dem med litt vann fra en f.eks. en blomsterspray før du skummer, så blir det enda bedre.

Mikael_L
Jeg har også fugeskummet mot isopor uten å merke noen problemer.

Eventuelle langtidsproblemer har jeg ikke oppdaget ennå dog (1 år gammelt). Og siden det ligger en betongplate over, vil jeg nok aldri oppdage eventuelle problemer heller.

Jeg tror du trygt kan bruke fugeskum.

Skum tåler ikke sollys (jo visse varianter) men ellers virker det helt stabilt. Begynte å bruke skum for omtrent ti år siden og noen av disse stedene kan jeg fortsatt inspisere. Ser ut akkurat som da jeg smurte på skummet, om enn noe mørkere i overflaten. I sollys blir det derimot sprøtt og faller i smådeler.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.