126.102 lest ·
58 svar
126k lest
58 svar
Fugeskum for å hindre mus?
En kropp i forråtnelse lukter, også en liten musekropp. Det er ikke alltid gitt at kroppen virkelig råtner, den kan kanskje tørke og mumifiseres.
Da jeg satte feller i redskapsboden på sommerstedet for å bli kvitt noen mus, kan jeg love deg at det ikke luktet godt da jeg kom tilbake helgen etter.
Da jeg satte feller i redskapsboden på sommerstedet for å bli kvitt noen mus, kan jeg love deg at det ikke luktet godt da jeg kom tilbake helgen etter.
muspipene hjelper ikke en døyt, eller jo... jeg blir irritert av den høyfrekvente lyden...
fant 2 solide reir i garasjen, det ene ca 2 meter fra en muspipe.
Slagfeller er det mest effektive, jeg agner med en liten bit parmesanost eller rosiner.
fant 2 solide reir i garasjen, det ene ca 2 meter fra en muspipe.
Slagfeller er det mest effektive, jeg agner med en liten bit parmesanost eller rosiner.
Fugeskum funker ikke. Har erfaring med det. Derimot har fugeskum med grus eller glasskår fungert bedre.
Katt funker på den måten at de spiser mus, så de blir færre. Men de hindrer ikke musen fra å løpe i veggene. Altså de bryr seg ikke om kattelukten.
Jeg synes også at musepiper funker. Men sånne kan man jo ikke ha overalt.
Selv er jeg fornøyd så lenge de ikke kommer inn i huset, men bare finnes på loftet.
Katt funker på den måten at de spiser mus, så de blir færre. Men de hindrer ikke musen fra å løpe i veggene. Altså de bryr seg ikke om kattelukten.
Jeg synes også at musepiper funker. Men sånne kan man jo ikke ha overalt.
Selv er jeg fornøyd så lenge de ikke kommer inn i huset, men bare finnes på loftet.
Agna med halve dumle i musefellen, de er litt seige å få løs så de må rykke til litt - smack!
Deretter har byggmax "rep & fix" eller hva det heter, en blanding av gips og sement, det er litt ekkelt å tygge seg gjennom, de blir i alle fall mette før de kommer frem til spiskammeret.
Deretter har byggmax "rep & fix" eller hva det heter, en blanding av gips og sement, det er litt ekkelt å tygge seg gjennom, de blir i alle fall mette før de kommer frem til spiskammeret.
Vi har problemer med at kattene våre drar inn mus og slipper dem ut litt her og der i huset
. Derfor har vi feller på forskjellige steder. Fanget to mus bak vasken i helgen. Tidligere hadde vi problemer med rotter i varmkomposten, men det ble løst ved å sette et finmasket metallnett under bunnen av den.
Jeg hadde fullt med muselort i hytta før og hørte om skum. Fylte alle hull jeg fant (2 år siden) og har ikke sett en muselort siden da. Jeg har hørt at det skal være noe giftig stoff i skummet som de unngår, og det kan veldig godt stemme for de er jo utrolige overlevere disse små rakkerne.
Så jeg tror fugeskummet fungerer helt utmerket.
Så jeg tror fugeskummet fungerer helt utmerket.
http://www.bkellner.se/fogskum.html
deres skum hevdes inneholde dufter som får musene og maurene til å avstå?
deres skum hevdes inneholde dufter som får musene og maurene til å avstå?
Er det et sted innendørs hvor man oppholder seg som man vil tette igjen, fungerer einer strålende. Einer lukter visst ikke godt ifølge musene, selv har jeg det rundt hullet fra kjøkkenavløpet hvor de ellers kommer opp. Ikke en musebæsj der siden da.
Jeg trykket også inn en bunt i noen hull under sokkelen til huset som de pleide å løpe gjennom, men det var ikke særlig populært for de dyttet det ut igjen.
Jeg trykket også inn en bunt i noen hull under sokkelen til huset som de pleide å løpe gjennom, men det var ikke særlig populært for de dyttet det ut igjen.