C
Roundup skrev:
Feller har jo den fordelen at man kan rydde bort ofrene på en ordnet måte. Med gift eller glass i fugeskum eller lignende er det jo en risiko for at de dør inne i vegger og gulv og ligger der og stinker.
Alt bortsett fra det siste stemmer, de stinker ikke i det hele tatt.
 
En kropp i forråtnelse lukter, også en liten musekropp. Det er ikke alltid gitt at kroppen virkelig råtner, den kan kanskje tørke og mumifiseres.

Da jeg satte feller i redskapsboden på sommerstedet for å bli kvitt noen mus, kan jeg love deg at det ikke luktet godt da jeg kom tilbake helgen etter.
 
muspipene hjelper ikke en døyt, eller jo... jeg blir irritert av den høyfrekvente lyden...
fant 2 solide reir i garasjen, det ene ca 2 meter fra en muspipe.
Slagfeller er det mest effektive, jeg agner med en liten bit parmesanost eller rosiner.
 
  • Liker
Resan_är_målet
  • Laddar…
Fugeskum funker ikke. Har erfaring med det. Derimot har fugeskum med grus eller glasskår fungert bedre.

Katt funker på den måten at de spiser mus, så de blir færre. Men de hindrer ikke musen fra å løpe i veggene. Altså de bryr seg ikke om kattelukten.

Jeg synes også at musepiper funker. Men sånne kan man jo ikke ha overalt.

Selv er jeg fornøyd så lenge de ikke kommer inn i huset, men bare finnes på loftet.
 
  • Liker
Mipple
  • Laddar…
kjøp musband. samme som man setter utvendig for å hindre skadedyr og annet fra å krype inn i luftspalten
 
Agna med halve dumle i musefellen, de er litt seige å få løs så de må rykke til litt - smack!

Deretter har byggmax "rep & fix" eller hva det heter, en blanding av gips og sement, det er litt ekkelt å tygge seg gjennom, de blir i alle fall mette før de kommer frem til spiskammeret.
 
C
joflopp skrev:
En kropp i forråtnelse lukter, også en liten musekropp. Så er det ikke gitt at kroppen virkelig råtner, den kanskje tørker og mumifiseres.
Hodet på spikeren, det er akkurat hva de gjør når de har spist gift.
 
  • Liker
Per-Arne Carlsson
  • Laddar…
Vi har problemer med at kattene våre drar inn mus og slipper dem ut litt her og der i huset :(. Derfor har vi feller på forskjellige steder. Fanget to mus bak vasken i helgen. Tidligere hadde vi problemer med rotter i varmkomposten, men det ble løst ved å sette et finmasket metallnett under bunnen av den.
 
Jeg hadde fullt med muselort i hytta før og hørte om skum. Fylte alle hull jeg fant (2 år siden) og har ikke sett en muselort siden da. Jeg har hørt at det skal være noe giftig stoff i skummet som de unngår, og det kan veldig godt stemme for de er jo utrolige overlevere disse små rakkerne.

Så jeg tror fugeskummet fungerer helt utmerket.
 
Y
  • Liker
Rille_aa
  • Laddar…
Y
hva tror dere, bløff eller kan de ha klart å lage fugeskum som frastøter musene?

Hva skal man ellers bruke til vanskelige hull?
 
Som jeg sier, jeg har hatt det musfritt siden jeg tettet med skum, og jeg hadde store hull og enkle veier for dem å komme inn i tilfelle de ikke hadde brydd seg om skummet.
 
Jeg brukte fugeskum og det ser ut til å fungere. Tetnet for 4 år siden. Ingen mus ennå.
 
  • Liker
patric666
  • Laddar…
Prøvd med litt fogis der jeg tror musene kommer inn. Vi får se. :)
 
Er det et sted innendørs hvor man oppholder seg som man vil tette igjen, fungerer einer strålende. Einer lukter visst ikke godt ifølge musene, selv har jeg det rundt hullet fra kjøkkenavløpet hvor de ellers kommer opp. Ikke en musebæsj der siden da.
Jeg trykket også inn en bunt i noen hull under sokkelen til huset som de pleide å løpe gjennom, men det var ikke særlig populært for de dyttet det ut igjen. :)
 
  • Liker
Yoghurta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.