Hei

Jeg har 2 st gjærede planker som jeg har limt og skråskrudd sammen. Etter dette har jeg trukket en latexfuge. Når dette har tørket, har fugemassen sunket ned noen mm i sprekken.
Spørsmålet er, hva gjør jeg feil?
Beckers variant av latexfugemasse er det jeg bruker.

At latex og andre flytende fyllmaterialer krymper litt ved tørking får vel anses som normalt.

Foga på med mer.

E etompau skrev:
At latex og andre flytende fyllmaterialer krymper litt ved tørking får vel anses som normalt.
Ok. Finnes det noe bedre måte å gjøre enn å bruke latex?

Skal disse plankene males? Ute eller inne?
Prøv å fuge igjen så vil det holde en stund. 1-2 år..

Bruk en bra akrylfugemasse neste gang. Krymper ikke like mye som latex.

P psjolin skrev:
Skal disse plankene males? Ute eller inne?
Prøv å tette igjen så vil det holde en stund. 1-2 år..

Bruk en god akrylfog neste gang. Krymper ikke like mye som latex.
Plankene skal males, innendørs.
Ok. Det er de på brødgården som anbefalte latexfug, men da får jeg prøve akrylfug isteden :D

P Pappa1986 skrev:
Ok. Finnes det noe bedre måte å gjøre det på enn å bruke latex?
Det beste er å sage fugen så tett at du ikke trenger noen latex eller akryl. Ingen tynn fug vil se bra ut over tid når treet beveger seg.

V vectrex skrev:
Det beste er å sage fugen så tett at du ikke trenger noe lateks eller akryl. Ingen tynn fuge vil se bra ut over tid når treet beveger seg.
Det ville klart vært mest optimalt, men siden jeg har en Biltema kapp- og gjærsag, er det umulig å få 100% perfekt (må jo skylde på noe).;)
Da kanskje jeg skal droppe å fuge, får grunne litt til.

Om du sager den venstre listen på venstre side av sagen og den høyre på høyre side så kan sagen i prinsippet sage hvor skjevt som helst bare sagbladet jobber i et plan (noe det nesten må, da det roterer) og det går fortsatt an å få en "helt tett" skjøt. Så skyld ikke på sagen :-P

Byurn Byurn skrev:
Om du skjærer den venstre listen på venstre side av saga og den høyre på høyre side så kan saga i prinsippet kutte hvor skjevt som helst bare sagbladet jobber i et plan (noe det nesten må, siden det roterer) og det går fortsatt an å få en "helt tett" skjøt. Så skyld ikke på saga :p
Ok. Materialet er vridd ;):crysmile:
Haha, nei men skjønner nok at det er brukerveiledningen som svikter, skal prøve å tenke litt ekstra ved neste saging hehe

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.