Heisann!
Jeg skal prøve å forklare et lite problem jeg har...:S. Det er slik at jeg har kjøpt hus for noen måneder siden, og har nå kommet til ro, så jeg prøvde å fyre i min peis her om dagen. Før jeg for første gang tente opp var det en liten sprekk mellom selve fronten og mørtelen (eller hva man sier??), men nå har jeg fyrt noen ganger og det slipper mer og mer. Problemet er ikke at det ryker inn, men det kommer inn for mye oksygen og vedkubene mine brenner fort opp. Nå lurer jeg på hvordan jeg på enkleste måte løser dette problemet.

Jeg vil helst slippe å ta av alt, kan man legge noe bra leire, mørtel rundt om?? Eller kan man som jeg skulle ønske, bore hull og sette inn en slags ekspansjonsbolt, typ (http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-24134.aspx), hva tror dere? eller har dere noe annet forslag?? takknemlig for alle svar!

Legger ved tre bilder her, gjerne se på bildene, de taler nok for seg selv!! Håper bildene kan gi dere noen gode ideer, Takk for all hjelp //Johann

• Messingpeis med fire dører, viser en sprekk mellom fronten og murverket. Noen tepper og gjenstander ligger ved siden av peisen.
  • Sprukket murverk ved peisen hvor fronten løsner fra muren.
  • En kamin med en sprekk i murverket, en hånd peker på området med skaden.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.