Hei,
Jeg må bygge en front over min ELFA skyvedørsgarderobe. Bredde 230 cm og høyde 23 cm. Dybde fra forsiden av aluminium-profilen til forsiden av konsollene er ca 6 mm. Altså, hvis jeg skulle bruke gipsplate får jeg et overheng med rå gipskant, om dere forstår hva jeg mener.
Hva skal jeg bruke for en plate her? Gulv til tak er ca 15 mm høyere på venstre side for å komplisere det hele. Skal jeg bruke hvit silikon for å tette den sprekken som blir før jeg maler?
Takknemlig for tips!
Jeg må bygge en front over min ELFA skyvedørsgarderobe. Bredde 230 cm og høyde 23 cm. Dybde fra forsiden av aluminium-profilen til forsiden av konsollene er ca 6 mm. Altså, hvis jeg skulle bruke gipsplate får jeg et overheng med rå gipskant, om dere forstår hva jeg mener.
Hva skal jeg bruke for en plate her? Gulv til tak er ca 15 mm høyere på venstre side for å komplisere det hele. Skal jeg bruke hvit silikon for å tette den sprekken som blir før jeg maler?
Takknemlig for tips!
Hvit masonitt/board burde fungere. Bruk lateksfug/akrylfug, ikke silikon.
/Kent
/Kent
MDF finnes i 6 mm ellers. Ville gjettet at det hadde gått bra å lime fast platebiten rett mot de hvite hengepinnene. MDF er litt mer formstabil enn masonitt. Dette ville jeg gjort. Og så satt akrylfug der det glipper og deretter male.
Det går an å sette lekter i taket så man får noe å feste i.
/Kent
/Kent
Takk for svarene! DA blir det 6 mm MDF og latexfug. Finsliper man tilpasningen med Surform? Sjekket nettopp taket og avstanden mellom skinne og tak er som kortest på midten, så det blir en svak bue fra vegg til vegg.
Takk igjen for tipset om 6 mm MDF. Det ble skikkelig bra! (om jeg får si det selv)
Det var litt trøblete å få til passningen mot taket da det var veldig ujevnt, så jeg måtte kassere en bit, men så ble det ca 2-4 mm spalte som jeg fuget. Gjenstår bare litt sliping og så maling, legger opp noen bilder senere.
Sist redigert:
Shysst. har eksakt samme problem. Gjet om jeg ble forbauset når Elfa fortalte at de hadde sluttet å produsere frontpanelet som tidligere var tilgjengelig for kjøp og som var tilpasset nettopp for dette formålet....
Klikk her for å svare