Hei.
Vi holder på å renovere overetasjen og i den forbindelse har vi fjernet pussen på den ene siden av pipe sokkelen. Vi merket raskt at mursteinene ikke var like pent lagt som på de upussede sidene, men syntes ikke det gjorde så mye (gir litt liv til alt det perfekte).
Men derimot lurer jeg på hvordan vi på en smidig måte kan friske den opp, altså slik at mursteinen blir helt renset fra den gamle pussen og fugene blir noenlunde jevne? Jeg hadde en idé om å for eksempel bruke en vinkelsliper, men jeg vet ikke hvor lenge et blad vil holde, har dere noen bedre idé? Rød mursteinsskorstein med ujevn fuging og rester av gammel puss, avdekket under renovering av loft. En blå støvsuger står ved siden.

Du får ta en fugefres og fjerne fugene, deretter fuge om med ny masse.
Å få rent teglsteinen blir jo ingen morsom historie, men ta det verste forsiktig med bilmeisel så murvask.

Stefan N skrev:
Du får ta en fogfräs og fjerne fugene, så fuge om med nytt bruk.
Å få rent teglverket blir jo ingen morsom historie, men ta det verste forsiktig med bilmeisel, så murvask.
Det finnes altså ingen snarvei? Det trenger ikke være for utstilling da teglverket ikke sitter perfekt om du forstår meg.

Hadde det vært min komfyr/skorstein hadde jeg slammet alt tynt og deretter malt den.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.