Hei, vi står overfor å legge litt kompletterende elektrisitet i huset, som har pussede innervegger utenpå leca. Jeg ser helst at slangen legges rett innenfor overflaten i innerveggene, derfor trenger jeg å frese spor til denne.
Finnes det noen annen måte / verktøy å gjøre dette på, annet enn å skjære sporene med vinkelsliperen og deretter banke dem rene for hånd? Om mulig vil jeg gjerne slippe støv i hele huset, men vet ikke om det er mulig.
Finnes det noen annen måte / verktøy å gjøre dette på, annet enn å skjære sporene med vinkelsliperen og deretter banke dem rene for hånd? Om mulig vil jeg gjerne slippe støv i hele huset, men vet ikke om det er mulig.
Jeg lånte en sporfres av elektrikeren (som en vinkelsliper med doble justerbare blader) som funket kanon, og der det fantes tilkobling for byggstøvsugeren.
Å kjøre uten støvsuger synes jeg griser til noe så inni h-e og skaper en masse unødvendig ryddejobb
Å kjøre uten støvsuger synes jeg griser til noe så inni h-e og skaper en masse unødvendig ryddejobb
Lei en maskin og støvsuger fra nærmeste utleiefirma. Bør vel maks koste 500kr/døgn totalt, og det vil sikkert forenkle mye hvis det er mye som skal freses.
Medlem
· Södermanland
· 243 innlegg
Det finnes også en annen spormaskin som elektrikere bruker ved fresing i Leca/ytong. Den har en skråstilt liten "fres" og den støver ikke fullt så mye som sporfresemaskinen gjør. Dessuten fjerner den alt materiale på en gang, intet etterarbeid mao.
Klikk her for å svare