Jeg er ingen ekspert, men overfresen er et favorittverktøy for meg. Du må nok bruke litt tid på en jig, men tror ikke det trengs noen spesialstål for å få det til. Legger ved et bilde fra en bok (tysk bok så du får unnskylde svensken) hvor bildet kanskje kan hjelpe deg videre med å fikse en jig :) Diagram av en overhandsfres som viser kopieringshylse, styrhylse, og arbeidsstykke. Tekst fra bok beskriver fremgangsmåte for sirkulær fresing.

Hydeisch Hydeisch skrev:
Hei

Hva slags fresejern trenger man for å lage en lektere med hattprofil?
[lenke]

Jeg får trelast billig fra naboen min, så jeg vil helst unngå å kjøpe ferdig lektere, og tenker at det kanskje er mulig å frese med en håndoverfres. Har ingen erfaring med fresing, men liker å prøve nye ting, og det er moro å jobbe med hendene.
Hydeisch Hydeisch skrev:
Hei

Hva slags fresejern trenger man for å lage en lektere med hattprofil?
[lenke]

Jeg får trelast billig fra naboen min, så jeg vil helst unngå å kjøpe ferdig lektere, og tenker at det kanskje er mulig å frese med en håndoverfres. Har ingen erfaring med fresing, men liker å prøve nye ting, og det er moro å jobbe med hendene.
Hei! Jeg trenger å frese fram hattelektere, bare noen få løpemeter. Fant du en god metode med håndoverfresen? Mvh

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.