Hvordan skal man fortsette her?
Må selvfølgelig rive kjøkkenbenken før jeg kan sage ut biten helt. Den fortsetter der inn en bit.

Kraftige lekter å feste ny plate på.
Helt nederst er det en sprekk i gipsveggen. Det er omtrent bak ovnen.

Enten tar man bort gipsveggen helt ned mot gulvet. Men da har jeg veggboksen for ovnen som jeg ikke vet hvordan fungerer. Er litt redd for strøm hvis det ligger åpent.

Alternativt bare sage ut delen hvor flisen sitter som er ødelagt og en liten bit ned. Sette inn ny gipsplate som jeg sager til og monterer inn. Skrur fast med gipsskruer på lektene.

Nedre del mot gulvet får man reparere og sette på en passende gipsstripe eller husfix eller annet.
Tenkte forsøke å senke håndverkskostnadene.
Ellers gjør de det selvfølgelig.

Ødelagt gipsvegg med synlige fliser som er løsnet, samt en stor sprekke som avslører underliggende struktur. Arbeid pågår i renoveringsprosjekt. Ødelagt flisvegg med sprukket gips bak en diskbenk, kraftige reglar synlige, strømuttak nederst; renovering pågår. Ødelagt gipsvegg og tre reglar i en kjøkkenvegg, med sprukket gips og eksponert underlag bak. Diskuteres mulige reparasjonsmetoder. Skadet gipsvegg med sprekker og hull, plassert over en lys rørledning. Veggen viser tegn til slitasje og behov for reparasjon. Ødelagt flislagt vegg med delvis revet gipsplate og sprukket plate nær gulvet. Kraftige reglar synlige, behov for reparasjon og nye gipsplater.

Hva er det for en morsom plugg? Er strømmen ført frem til boksen i et plastrør mot veggen?

At det er litt sprekker nederst gjør ingenting, du kan la det være.
Sag bort den ødelagte gipsen og skru på en ny, lett som en plett!

Komfyren kontakten er en 1-fase 25A. Pleier oftest å være fast forbindelse på 1-fase, men det finnes også med stikkontakt.

• Liker
Marijairena
  • Laddar…
Ok, jeg trenger altså ikke å røre veggen med spiskontakten. Godt å høre

maah maah skrev:
At det er litt sprekker nederst gjør ingenting, du kan la det være. Sag bort den ødelagte gipsen og skru på en ny, lett som en plett!

Spiskontakten er en 1-fas 25A. Pleier som oftest å være fast tilkobling på 1-fas, men det finnes med stikkontakt også.

Henningelvis Henningelvis skrev:
Hva er det for en merkelig komfyrkontakt? Er strømmen trukket frem til boksen i et plastrør mot veggen?
Ja, strømmen til kontakten går i plastrøret som går langs veggen og fortsetter så ut gjennom hull mot gangen. Det ser ut til å løpe rundt gjennom leiligheten. Gammel trekking fra, jeg vet ikke når. Strømmen burde sikkert trekkes om i leiligheten, men det koster mucho. Jeg tror de ga et forslag ved rørbyttet på ca 30.000 kr.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.