Hei.

Kommer til å åpne opp en del av vår bærevegg på ca 5100mm.
En del av åpningen er allerede åpnet og avlastet med en bjelke bygget av regulert, denne bjelken er 260x65mm.

Grunnen er en seng av makadam, en såle støpt på ca 500mm x 170mm som hvor man deretter har bygget en mur som er ca 190mm bred.

Spørsmål 1. Noen som vet om grunnen trenger å forsterkes, og hvis det er tilfelle, hvordan gjøres dette vanligvis?
Spørsmål 2. Hvis man velger å bygge en egen avveksling uten stempel, hvordan bør den konstrueres?

Takknemlig for svar.
 
  • En halvveis åpnet bærende vegg i en stue med trebjelker synlige. Byggematerialer, stiger og en blåsekk på tregulvet. Sofa og bord i bakgrunnen.
  • Betongmur og bjelkelag i en byggekjeller, med sort plastduk på gulvet.
  • Grått rør festet til en trestøtte mot en betongmur. Et målebånd ligger på bakken ved siden av.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.