1.212 lest ·
2 svar
1k lest
2 svar
Pilarfundament: bunnsvill 'hengt opp' med metallkroker/ legge til forsterkning, gliper?:
Har tatt et bilde av hus med høye pilarer/pilarfundament og fess bjelkelag mot bakken. Disse bærende bjelkene nederst i gulvet mot bakken har synlig ingen spikerhoder eller skruehoder som viser at bjelkene er festet. Istedenfor er det, som på bildet, en metallkrok som er innbakt og denne metallkroken holder oppe bærende bjelke som utgjør bunnbjelkelaget.
se bilde på bærende bjelke i gulvet mot bakken med metallbeslag som den liksom er hengt opp i.
Spørsmål;
hvis nå de tynne gulvplatene mot bakken gliper og siger og slipper fram mineralull i glipene, -hvis jeg forsterker dette så mineralullen ikke titter fram, hvor og hvordan legges bord til i bunnbjelkelaget? De eneste bjelkene i gulvets bunn ser ut til aldri å ha blitt skrudd eller spikret fast synlig. Jeg kan jo ikke legge til en identisk supertung 3 meter lang bærebjelke på tvers som når huset ble bygd. Jeg kan jo ikke spikre i papirtynne plater som stopper mineralullen fra å falle ut - få støtteplatene.
Hvordan gjør man dette enkelt?
fra ukyndig og utekning - veteranpoolen har mye dårlige anmeldelser og firmaer tar bare store jobber.
se bilde på bærende bjelke i gulvet mot bakken med metallbeslag som den liksom er hengt opp i.
Spørsmål;
hvis nå de tynne gulvplatene mot bakken gliper og siger og slipper fram mineralull i glipene, -hvis jeg forsterker dette så mineralullen ikke titter fram, hvor og hvordan legges bord til i bunnbjelkelaget? De eneste bjelkene i gulvets bunn ser ut til aldri å ha blitt skrudd eller spikret fast synlig. Jeg kan jo ikke legge til en identisk supertung 3 meter lang bærebjelke på tvers som når huset ble bygd. Jeg kan jo ikke spikre i papirtynne plater som stopper mineralullen fra å falle ut - få støtteplatene.
Hvordan gjør man dette enkelt?
fra ukyndig og utekning - veteranpoolen har mye dårlige anmeldelser og firmaer tar bare store jobber.
Sist redigert av en moderator:
takk. balksko. skal google. om de tynne skivene som som er bunn gulvet som holder inn mineralullen bukter og siger så mineralullen titter frem så kan jeg jo ikke spikre fast støtteplanker som trykker inn mineralullen i disse tynne skivene. Om jeg spikrer i bærende bjelken med balksko så blir det et mellomrom. hvor spikrer jeg fast støtteplanker eller skal jeg lage doble planker så det ikke blir et mellomrom mot de små bukende tynne skivene som utgjør bunn gulvet mot bakken?A AndersS skrev:
Klikk her for å svare