Jag har kontaktat 2 bolag för att grund förstärka huset som vi har haft sättningar. Båda arbetar med geopolymer

Bolag 1 kom fram att jag behövde 285 kg material 19 löpmeter ca 80000 kr. +/-118 kr/kg .

Alltså behöver jag mer polymer ökar kostnaden med 118 kr per kg

Bolag 2 kom fram att jag behöver 1750 kg med en kostnad på 240000 kr. +/- 98 kr/kg

Behöver jag mindre polymera minskar kostnaden med 98 kr eller ökar om jag behöver mer.

Varför skiljer våda bolag så mycket? Geobear och Stabtech

hur skulle ni ha gjort?

Några tips??

Mycket tacksam för svar

Hej Samuel! Får man fråga om du landade i något beslut mellan dessa offerter, och vad som hände sedan? Jag är precis i färd med att kontakta båda dessa bolag för att diskutera åtgärder, och det vore mkt intressant att höra om mer erfarenheter av dem!

J Johan Hx skrev:
Hej Samuel! Får man fråga om du landade i något beslut mellan dessa offerter, och vad som hände sedan? Jag är precis i färd med att kontakta båda dessa bolag för att diskutera åtgärder, och det vore mkt intressant att höra om mer erfarenheter av dem!
J Johan Hx skrev:
Hej. jag valde att inte gå vidare. jag valde att installera solceller med batteri. jag beställde solceller med batteri 2021 och fick kämpa med företaget fram och tillbaka nästan ett år. Nu är solcellerna med batteri färdiga och godkända. Jag kommer att begära nya offer från alla 3 bolag, Jag blev aldrig klok på varför skillnad på material var så stor mellan båda bolag. Jag vill inte lyfta huset jag vill grund förstärka den.

S samuelrom skrev:
Hej. jag valde att inte gå vidare. jag valde att installera solceller med batteri. jag beställde solceller med batteri 2021 och fick kämpa med företaget fram och tillbaka nästan ett år. Nu är solcellerna med batteri färdiga och godkända. Jag kommer att begära nya offer från alla 3 bolag, Jag blev aldrig klok på varför skillnad på material var så stor mellan båda bolag. Jag vill inte lyfta huset jag vill grund förstärka den.
Alright, tack för svar!
Jag är precis i färd med att kontakta med de tre geopolymer-firmor jag hittat för rådgivning och offert för stabilisering och lyft av gammal villa i Stockholmstrakten. Blir intressant att se om och hur de skiljer sig åt

• Gilla
Klas223
  • Laddar…
J Johan Hx skrev:
Alright, tack för svar!
Jag är precis i färd med att kontakta med de tre geopolymer-firmor jag hittat för rådgivning och offert för stabilisering och lyft av gammal villa i Stockholmstrakten. Blir intressant att se om och hur de skiljer sig åt
Jag ska inom kort ta in offerter, nyfiken på hur det gick för dig? Kan du rekommendera något bolag?

• Gilla
Klas223
  • Laddar…
R Renee P skrev:
Jag ska inom kort ta in offerter, nyfiken på hur det gick för dig? Kan du rekommendera något bolag?
Hur gick det för dig?

• Gilla
Klas223 och 1 till
  • Laddar…
J Johan Hx skrev:
Alright, tack för svar!
Fick du in några offerter?

• Gilla
Klas223
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.