Trenger råd fra noen kyndige. Skal fikse skadede ytterhjørner på gipsvegg. Har kjøpt selvklebende hjørnebeskyttere, men nå viser det seg at de ikke kan brukes på tapetsert og malt vegg. Noen som har prøvd og vet om det likevel kanskje fungerer. Skal deretter sparkle over og male. Er risikoen stor for at det blir stygt om jeg bare maler over? Kan jo sette opp tapet og så male for å slippe at ujevnheter synes like godt. Har forsøkt å søke på tidligere innlegg, men ikke funnet det jeg leter etter, vil helst ha noe selvklebende, ikke søle med lim. Tar gjerne imot tips og råd.

• Selvklebende hjørnebeskyttelse fra Byggmax, 2,5 m lengde, for gipsvegger. Vist med perforert design og pris, kr 54,95.
Det kommer se forjævlig ut om du bare maler.

Gjør en ordentlig jobb. Skjær bort tapeten der listen skal sitte. Slip ned så det blir jevnt.
sett fast listen.
sparkle minst tre lag. lenger ut fra listen for hvert lag.
slip
mal.

Regn med at listen "bygger" 2 mm med hjørnet. Det er så mye du trenger å heve ved hjelp av sparkel.

Regn med å male om hele begge veggene der hjørnene er.

Appendix Appendix skrev:
Det kommer se forferdelig ut om du bare maler.

Gjør en ordentlig jobb. Skjær bort tapeten der listen skal sitte. Slip ned så det blir jevnt.
sett fast listen.
sparkle minst tre lag. lenger ut fra listen for hvert lag.
slip
mal.
Takk for svar

Appendix Appendix skrev:
Regn med at listen "bygger" 2 mm med hjørnet. Det er så mye du må heve med hjelp av sparkel.

Regn med å male om hele begge veggene der hjørnene er.
Takk for rådet, får teste og se om jeg blir fornøyd.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.