Hei skal bygge et bad som innebærer at jeg må trekke avløpsrør gjennom gulvbjelke mellom de to planene i huset. Bjelken er 200 mm og skal bores 120 mm for røret. Må gjennom to bjelker, må man da forsterke bjelken på noe vis, noen som vet?
Mvh Luppe :-/
Mvh Luppe :-/
Kommer jo litt an på spennvidden samt kottlingen men det er enkelt å forsterke så dumt å ta sjanser...
Limskru fast en plyfabit ~15*195*1200 på begge sider av bjelken sentrert ved hullet. Naturligvis må du bore i plyfan også
Kommer du dessuten til å spikre fast kolvningar 45*195 (se nedenfor) så er det greit!
-----------------------------------------------
| |
| |
----------------------- ----------------------
| |
| |
----------------------- ----------------------
| |
| |
-----------------------------------------------
Limskru fast en plyfabit ~15*195*1200 på begge sider av bjelken sentrert ved hullet. Naturligvis må du bore i plyfan også
Kommer du dessuten til å spikre fast kolvningar 45*195 (se nedenfor) så er det greit!
-----------------------------------------------
| |
| |
----------------------- ----------------------
| |
| |
----------------------- ----------------------
| |
| |
-----------------------------------------------
Klikk her for å svare