K
Men ville det være en fordel med hensyn til stabilitet og miljøsynspunkt å skru lime 21 mm kryssfiner i stedet for 22 mm gulvspon?

Absolutt! Synes jeg. Jeg tror at plywood inneholder en mindre mengde lim enn sponplater. Dessuten har sponplater ganske dårlige statiske egenskaper, er tunge og blir lett permanent deformerte. Et sponplategulv ser med tiden ut som en vannoverflate med små bølger. Sponplater har bare en god egenskap, de er billige. 21 mm konstruksjonskryssfiner er et fantastisk stivt materiale.

• Liker
Oldboy
  • Laddar…
Nå har jeg limt og skrudd en 45x195 på hver side av samtlige 14stk 70x195. Der tunge møbler skal stå har jeg også lagt en 90x195 limträbalk, totalt 4stk.

Da er det ikke lenge til et heltett bjelkelag da?

Kjører du fortsatt med c/c omtrent 300mm eller er det 570-nånting?

Så du har nå 14stk 160x195 bjelker?

Sand er for øvrig en rå lyd- og vibrasjonsdemper.

Utmerket! Finnes ingenting som slår solide doningar. :thumbup:
Blir en god følelse å vite at det er 7x8" massive bjelker i gulvet. Man kan få gåsehud for mindre. :)

S spaxx skrev:
Nå har jeg limt og skrudd en 45x195 på hver side av samtlige 14 stk 70x195. Der tunge møbler skal stå har jeg også lagt en 90x195 limtrebjelke, totalt 4 stk.
Ble det bra? Vurderer en lignende løsning, evt. med metallbjelke i stedet på hver side da spennvidden er 7 m.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.