2.649 lest ·
9 svar
3k lest
9 svar
Forskjell mellom en bod i Åre og Den franske rivieraen.
Hva bør det være for forskjeller mellom en friggebod i Åre og den Franske Rivieraen? takk på forhånd 
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Hva mener TOI?
Finnes det overhodet friggebodar utenfor Sverige?
Og hva er spesielt med en frigge i akkurat Åre?
Beskriv hvilke egenskaper du funderer på.
//KoW
Finnes det overhodet friggebodar utenfor Sverige?
Og hva er spesielt med en frigge i akkurat Åre?
Beskriv hvilke egenskaper du funderer på.
//KoW
Jeg vet ikke helt hva jeg trenger å vite. Det jeg vet er uansett at man bør tenke på å ha ordentlig isolasjon og grunn hvis den plasseres i Åre, og f.eks. ordentlige takstoler samt økt størrelse på støttebena (?) på grunn av snøen. Og at man kanskje ikke trenger å bekymre seg like mye for isolasjon på den Franske Rivieraen uten bør tenke mer på å sette inn ventilasjonssystem og fukten (?). Haha herregud, er helt forvirretKnockOnWood skrev:
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 innlegg
---om reisen er målet så foretrekker jeg den på rivieraen...
Carita, om du forteller bakgrunnen til spørsmålet så er det sikkert lettere for folk på forumet å komme med gode svar. Tenker du rent hypotetisk, planlegger du å bygge en friggebod i Åre, eller på den franske riviera?
En "Friggebod" er for øvrig bare en generell term på en byggelovbefridd bygning på maks 15 kvadratmeter og maks 3 meters mønehøyde, så kan den se ut hvordan som helst og være konstruert hvordan som helst i prinsippet..
Dog ville jeg fordomsfritt spontant besvare ditt originale spørsmål med:
I Åre ville "friggeboden" antageligvis være bygget av laftet tømmer, kanskje med torvtak, og ha en komfyr installert..og en badstue. På den franske riviera ville nok tilsvarende bygning være av stein, hvitkalket med tegltak og ha flisgulv..og airconditioning...
En "Friggebod" er for øvrig bare en generell term på en byggelovbefridd bygning på maks 15 kvadratmeter og maks 3 meters mønehøyde, så kan den se ut hvordan som helst og være konstruert hvordan som helst i prinsippet..
Dog ville jeg fordomsfritt spontant besvare ditt originale spørsmål med:
I Åre ville "friggeboden" antageligvis være bygget av laftet tømmer, kanskje med torvtak, og ha en komfyr installert..og en badstue. På den franske riviera ville nok tilsvarende bygning være av stein, hvitkalket med tegltak og ha flisgulv..og airconditioning...
Dessuten får du ikke formelt bo i en "friggebod", tror ikke du får ha vann og avløp heller, i begge tilfeller kreves det byggesøknad.Forbo skrev:
Klikk her for å svare