SKa ta opp et hull for induksjonstopp i en laminatplate (lg collection) som vi har kjøpt. Det står at man skal forsegle sagede kanter med enten fuktbarriere for bad eller med klarlakk. Noen som har noen tips angående dette? Det bør vel være noe som tåler varme rimelig bra?

Noen slags farge? Våtrumssilikon, tåler det varme?

Vanlig snekkermaling som vi har hatt til kjøkkenskapene?

Shellack går bra.

Har dessverre ingen shellack. Fungerer det ikke med vanlig farge? Dekker jo bra.

Kjøpte en minikrukke hobbylakk (vannbasert). Det duger kanskje.

Tar du din hobbylack på en induksjonstopp blir ikke varm.

Jeg pleier å tape der hullet skal tas opp, deretter lar jeg tapen sitte på oversiden til jeg har forseglet snittet med silikon. Gjør det samme i hullet for kjøkkenvasken. Som andre sier, så skal ikke koketoppen bli vesentlig varm på undersiden/kantene, så akkurat hva man bruker mener jeg er irrelevant så lenge det holder fukt/vann unna kjernen av platen. Poenget er jo å få det tett og unngå problemer.

Ja, jeg prøver nok med lakken. Det føles som om det ville gå med en masse silikon for å dekke sagkuttet på 56+56+49+49 cm og 3 cm høyt :) Klissete verre!

Polyuretanfarge eller polyuretanlakk.

Hmm, vet ikke helt om fargen på skapene våre til kjøkkenet er polyuretan... får sjekke.

Joda, fargen vi hadde hjemme (Supefinish V40) er polyuretanfarge. Får bli den da, den er jeg vant med å jobbe med.

Nice, den blir perfekt. Polyuretanfarge er mer fukt- og kjemikaliebestandig samt tåler høyere temperaturer enn vanlig maling.

Kjempebra! Da rekker jeg å få det malt før elektrikeren kommer og kobler inn ting på onsdag! :) Jeg merket at malingen er veldig vannavstøtende da jeg sølte vann på en nymalt (men tørr) skapdør. Rant av som vann på en gås!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.