Hvis vi forutsetter at styrkeberegningen gjøres etter alle kunstens regler.

Kan en amatør forlenge en balkong (dvs "gjøre dypere") hvis han gjør grundig research og kjøper ordentlige saker? Eller er dette et typisk eksempel på noe man overlater til en konstruktør?

Legger ved bilde av balkongen som jeg skulle ønske å gjøre ca 1,5m dypere...

• Bilde av en treterrasse på baksiden av et hus, ønsket å utvide ca. 1,5 meter i dybden, omgitt av trær og busker.
du kan jo be en konstruktør om å tegne det opp og så er det bare å følge tegningen

h-man skrev:
Kan en amatør forlenge en balkong (dvs "gjøre den dypere") om han gjør ordentlig research og kjøper ordentlige verktøy? Eller er dette et typeeksempel på noe som man overlater til en konstruktør?
QUOTE]

I så fall burde halvparten av alle hjemmesnekrede terrasser være "undermåls" bygget? Det er jo ikke alle som kan åpne terrassedøren og gå ut på bakkenivå, finnes jo sutterenghus.

Klart at man kan bygge selv om man vet hva man gjør eller får litt hjelp med hvordan konstruksjonen skal se ut. Spennende prosjekt om du gjør det selv, legg ut litt bilder av byggingen i så fall.

Forresten, hva klassifiseres som balkong og ikke? Hva jeg kan se på bildet så står den på bakken og da burde det vel være en terrasse? Eller er jeg ute på den berømte sykkelen?

Hehehe, den sykkelen må være rosa :D Og du sitter på den!

Dzollero skrev:
Hehehe, den sykkelen må være rosa :D Og du sitter på den!
En ordentlig gammel og fin kjerringhonda som er penselmalt ;)

Spøk til side, støttestolpene står jo på bakken, da er det vel ingen balkong?

den står med søyler på bakken så kanskje den burde kalles terrasse (det gjorde den faktisk i prospektet) men det føles som en balkong... Skal se om jeg kan finne en konstruktør som kan ta en titt og kommer sannsynligvis tilbake med mange flere spørsmål...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.