Skal lage et lokk til et badestamp, og som avsluttende overflate tenkte jeg å ha en form for grå/brun glatt fin overflate. Vanntett og god levetid.
Finnes det en prisgunstig plate 120x240 jeg kan bruke til dette som tåler fukt og å være utendørs?
Finerplaten jeg har brukt til annet synes jeg har en tendens til å ese og sprekke opp på de stedene den har vært saget.
Du kan forsegle bearbeidede flater. Vet ikke hvordan dette fungerer i praksis.
Det finnes plastplater som brukes til bl.a. dyrestaller (vegger i båser og annet).
Spør på steder hvor de selger landbruksutstyr.
Kanskje også mulig å bestille i den vanlige byggevarehandelen.
Jeg vet ikke hva platene kalles, men de er ganske vanlige. De vi har er grønne.
Formplyfa fra trelastlageret er ikke vannfast. Det er søppel som faller sammen raskere enn OSB. For å få en plate som holder, trenger du durkplywood. Eller filmet bjørkefinér. Har hatt en slik som lokk på min tilhenger siden 1999.
Spångbergs i Högdalen eller kanskje Holms tre kan hjelpe deg. Durkplywood finnes i større format enn 1220 x 2444.
Formplyfa fra trelastbutikken er ikke vannfast. Det er søppel som faller fra hverandre fortere enn OSB. For å få en plate som holder trenger du durkfinér. Eller filmet bjørkefinér. Har hatt en slik som lokk på min tilhenger siden 1999.
Spångbergs i Högdalen eller kanskje Holms tre kan hjelpe deg. Durkfinér finnes i større format enn 1220 x 2444.
Mvh / Findus
2000kr for en plate på 120x240. Jeg trenger 2 stk Blir litt i dyreste laget for meg.
Treverket får enormt med juling. -20 ute og så fyrer jeg opp og det damper og er fuktig.
Tror det må være noe mer holdbart og ikke så levende som vanlig tre. Tror det kommer til å sprekke opp.
Tror at råspont som noen skrev er beste alternativet, billig lett å bygge av og blåser ikke av like lett.
Skulle man så trenge å lage en ny om 4-5 år er det jo ikke en stor kostnad.
Tok selv en vanlig byggplywood til vår, (skulle være midlertidig haha)
men ligger enda. (ja, hva kan det være, 15 år kanskje, flyttet med fra forrige hus som vi solgte for 11 år siden)
Fungerer men er ikke vakker.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.