Hei
Noen sa at en idealtrapp har 17 cm høye trinn med 23 cm bredde.
Men hvis man vil lage en brattere eller slakere trapp gjelder andre mål, men hvilke.
Da en trapp ikke er det enkleste man kan bygge så vil man jo gjerne at det skal bli riktig!

Tips?
 
8) Jaja, det finnes en trapperegel som sier følgende:
2 x stigehøyden + stigedybden = 600 - 650 mm. Hvis man skal følge svensk norm. ;)
 
Klart man kan redusere på stegdypet men det blir vanskeligere å gå i trappen. En ting man kan gjøre er å saxe stegene for å forkorte trappens løp lengde
 
Takk, det var akkurat det jeg trengte å vite. Nå gjenstår det "bare" å måle-tenke-tegne, måle igjen og tegne om noen ganger før jeg er fornøyd.
blir jeg ikke fornøyd med tankene så får jeg vel kjøpe en ... ;)


Lenken var kanon!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.